Minden negyedik utazó az interneten foglal

2006.10.30. 9:55

Magyarországon a repülőjegy a negyedik legnépszerűbb internetes árucikk a British Airways és felmérése alapján - közölte a brit légitársaság a távirati irodával.

A felmérés szerint két évvel ezelőtt az utazók 65 százaléka csak tájékozódott az interneten, ma már 23 százalékuk lefoglalja, 27 százalékuk pedig ki is fizeti az utazását az interneten keresztül. Ma már az utazók mindössze 36 százaléka használja csak tájékozódásra az internetet.

A felmérés szerint az utazók 75 százaléka európai városokba látogat. Közülük 54 százalék kellemes időtöltésnek szánja az utazást, 20 százalék barát-, illetve rokonlátogatásra utazik, 19 százalékuk a hétvégi kikapcsolódást keresi és 15 százalék üzleti ügyben ül repülőgépre.

Az ACNielsen piackutató cég adatai szerint 2005-ben az online világkereskedelem 627 millió vásárlója közül 135 millióan repülőjegyet vásároltak, és ezzel világviszonylatban is a repülőjegy a negyedik legnépszerűbb az internetes termékek közül.