A magyar üzletemberek legkedveltebb úti céljai

A magyar üzleti utazók legkedveltebb úti célja, frankfurt, illusztráció
Vágólapra másolva!
Szállodát az ingyenes internet, légitársaságot az ingyenesen feladott poggyász miatt választanak. Az üzletemberek közel fele saját maga szervezi útját. Bécs, London és Frankfurt a magyar üzletemberek legkedveltebb célállomása.
Vágólapra másolva!

Közös kutatást indított a Business Traveller Hungary magazin és a Lufthansa a magyar üzleti utazók körében. A hiánypótló felmérés azt térképezte fel, hová és milyen gyakran utaznak az üzletemberek, milyen szempontok alapján választanak légitársaságot és szállodát, illetve milyen szolgáltatásokat keresnek leginkább.

A május 14-től június17-ig tartó kutatásban a válaszadók több mint egyharmada felsővezető, 30 százaléka középvezető, 34 százaléka alkalmazott volt, a legtöbb választ az éves egymilliárd forintot meghaladó cégek munkatársai adták.

A több mint félezer válasz alapján a tipikus magyar üzleti utazó tárgyalásai során jellemzően több éjszakát is eltölt külföldön, és általában középkategóriás, 3-4 csillagos szállodát választ. Kedvenc közlekedési eszköze a repülő, úti céljainak toplistáját Bécs, London és Frankfurt vezeti, az amerikai kontinensen New York, a Közel-Keleten Dubai, Ázsiában Peking a leglátogatottabb.

A magyar üzleti utazók legkedveltebb úti céljainak toplistáját Bécs, London és Frankfurt vezeti Forrás: AFP/Mattes René

A magyar üzletemberek több mint fele saját maga szervezi útjait, jellemzőn csak az Észak-Amerikába és Ázsiába utazók alkalmaznak az átlagnál jóval nagyobb arányban saját utazási menedzsert, illetve rendelkeznek utazási irodai szerződéssel.

Az utazási büdzsé a cégek felénél évi 3-5 millió forint között mozog, többségük azonban 1-3 millióval gazdálkodik, 28 százalékuk esetében pedig az utazásra fordított összeg az évi egymilliót sem éri el.

A szállodaválasztásban az elhelyezkedés és az ár a legfontosabb tényező, ami pedig a szállodai szolgáltatásokat illeti, az 1-5-ig terjedő skálán a legmagasabb pontszámot a wifi kapta (4,6), ezt követte a kényelmes ágy (4,3), majd a reggeli minősége (4,1). A késői check-out 3,1-es, a kávé-tea bekészítés 2,6-os, a fitneszterem 2,3-as, a business center 2,2-es osztályzatot kapott.

A repülőgép fedélzetén a legbosszantóbb tényezőnek a szűk férőhelyet tartják, ezt követi a kellemetlen útitárs, majd a rossz fedélzeti ellátás, a fedélzeti szórakoztatás hiánya, végül az unalom és a bezártság. Repülésfóbiában a válaszadók csupán egy százaléka szenved.

A magyar üzletemberek nem idegenkednek a fapadosoktól, és a kényelemnél, valamint a fedélzeti ellátásnál is fontosabbnak tartják a feladott poggyászt. Az internet-elérhetőség a repülőgépen szintén nem elhanyagolható szempont, az üzletemberek csaknem 90 százaléka hajlandó plusz pénzt áldozni rá, különösen a tengerentúli utak esetében.