Csendben, szinte titokban mutatták be a Boeing várva várt óriásgépét

Boeing 777x 9 prototípus
Boeing 777 prototípusa.
Vágólapra másolva!
Az etiópiai baleset miatt csak az alkalmazottak nézhették meg a prototípust, amelyhez korábban mindenki nagy reményeket fűzött.
Vágólapra másolva!

Normális esetben minden cég nagy hírverést kelt egy kiemelkedően fontos, új termékének bemutatásakor. Így tett volna a Boeing is az első 777X típusával, a régóta várt óriásgép prototípusát azonban végül csak a dolgozók nézhették meg egy zárt hangárban. Fotók is csak tőlük szivárogtak ki.

A csendes, már-már titokban tartott bemutató oka persze nem véletlen. A Boeing szerette volna elkerülni, hogy 777X prototípusának ünneplése negatív visszhangot váltson ki a vasárnap Etiópiában lezuhant 737 MAX 8-as árnyékában. Mint ismert, azóta az összes forgalomban lévő, 371 példány felszállását megtiltották a további intézkedésig, ez pedig a repülőgépgyártó céget is súlyosan érinti.

Olcsó és kényelmes

Pedig az 777X-hez mindenki nagy reményeket fűzött. Nemcsak a világ legnagyobb kéthajtóműves utasszállítója lesz, de a leggazdaságosabb is. A Boeing szerint akár 18 százalékkal kisebb költséggel üzemeltethető. Sokan azt várják, hogy az új, szélestörzsű típus hadrendbe állításával

a hosszú távú járatokon is csökkenhetnek a jegyárak.

A társaság szerint az utazás frissítőbb lesz a jobb kabinmagasságnak, páratartalomnak, hőmérsékletnek, hangminőségnek és világításnak köszönhetően, a nagyobb ablakok pedig több fényt engednek át.

Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X
Boeing 777X

Jelenleg hét légitársaság adott le rendelést a 777-9-es típusra, közülük az Emirates a legnagyobbat, 115 darabra. A dubaji társaság rendelt még 35-öt a 777-8-as verzióból is, így messze ő számít a legnagyobb megrendelőnek.

A most bemutatott első 777-9-essel hamarosan megkezdik a tesztrepüléseket,

az első példányt pedig a tervek szerint 2020-ban szállítják le az Emiratesnek – írja az AirlineGeeks. Kérdés, hogy ezeket a terveket hogyan befolyásolja majd a szerencsétlen sorsú 737 MAX 8 fiaskója.