A fapados modellben a légitársaságok bevételének egyre nagyobb hányada származik a kiegészítő szolgáltatásokból. Emiatt igyekeznek más üzleti partnereken keresztül bővíteni a kínálatukat a biztosítástól kezdve az autóbérlésen át a szállásfoglalásig.
Ők jutalékot kapnak ezért a harmadik féltől,
az utasokat pedig jóváírásokkal próbálják rávenni arra, hogy a közvetítésükkel hajtsák végre a tranzakciókat.
Az elmúlt években mindkét ultrafapados cég 10 százalékos jóváírással ösztönözte a honlapján keresztül történő szállásfoglalást, amely a tényleges ott-tartózkodást követően került az ügyfél számlájára. A Wizz Air 2017-ben vezette ezt be a Booking.com szállásközvetítővel karöltve, míg a Ryanair 2018-tól alkalmazta azt saját Ryanair Rooms szolgáltatásánál, amely több közvetítő partnert tömörít. Az utasoknak jö ez a megoldás, hiszen az összegyűjtött jóváírásokat levásárolhatják:
egy nagyobb szállásfoglalás után akár egy repjegy ára is kijöhet.
Az elmúlt hetekben azonban mindkét társaság visszavett a jóból, bár ezt nem kommunikálták. A Wizz Air április 11-én csökkentette 5 százalékra a jóváírást – mint az Origo kérdésére írták – kereskedelmi okokból. Hozzátették ugyanakkor, hogy
azon utazók számára, akik április 11-e előtt foglaltak, természetesen a magasabb összeg lesz jóvá írva".
A Ryanair szintén 5 százalékra csökkentette a jóváírás mértékét a szállásfoglalások után. Hogy pontosan mikortól és miért, arra egyelőre nem kaptunk választ tőlük.