ok.hu




Katalógus


magyar színészek


filmek


magyar együttesek


sportolók


külföldi színészek


politikusok


magyar énekesek


külföldi együttesek


Linkek


Inside zenekar


Kiss Gergő


Lakatos Márk


Tankcsapda zenekar


Emil.RuleZ!


Bëlga


Fresh


KFT zenekar


Palik Dakar Team


Sziámi zenekar


Animal Cannibals


Zsédenyi Adrienn


Szabics Imre


Ákos


Bódi Sylvi


Amorf Ördögök


Himalája-expedíció


NEO együttes


Stahl Judit


Eszenyi Enikő


Szentpéteri Csilla


Gyorskeresés





[origo] klikkbank
pénzügyi chatsorozat


Kerezsi Tibor


Vámosi-Nagy Szabolcs


Borza Gábor


Kupa Mihály


Felcsuti Péter


Motorral a Dakaron - Nagy Péter és Varga Ákos a Csevegőszobában
2004. december 23., csütörtök, 10:46|Utolsó módosítás: 2005. február 22., kedd, 18:53

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Olvasóink ezúttal Nagy Pétert és Varga Ákost faggatták, akik azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy motorral teljesítik a Dakart. A két motoros többek között elárulta, hogy kit tartanak a legesélyesebbnek, hogyan készültek a versenyre, és mennyibe kerül egy homoktúrásra is alkalmas, speciálisan átalakított járgány.


15 milliós kaland 1/2. oldal >>

Forrás: [origo]
Ajánlat
Magyar motorosok a 2005-ös Dakaron I.
Magyar motorosok a 2005-ös Dakaron II.
Magyar motorosok a 2005-ös Dakaron III.
Magyar motorosok a 2005-ös Dakaron IV.
Ajánlat
Nyerjen Csevegőszoba könyvet!
Képgaléria
Nagy Péter és Varga Ákos a Csevegőszobában


- Honnan jött az ötlet, hogy indultok? (Lust4life)
- Mindig is birizgálta a fantáziánkat, mert a világ egyik legnehezebb versenye a Dakar. Mindketten szeretjük a nagy kihívásokat.

- Milyen eredményre számítotok, vagy már az is sikernek lesz elkönyvelve, hogy célba értek? (Petee)
- Óriási eredmény lenne, ha célba érnénk első indulásra. Magyar motoros még soha nem ért célba ezen a nehéz versenyen. Ha nem érnénk célba, akkor azt kudarcnak tekintenénk.

- Mióta űzitek ezt a sportot? (Triumph)
- Ákos versenyszerűen 8, Péter 4 éve.

- Mennyire más motorral a Dakar, mint kocsival? Miben különbözik egy ilyen motor egy hétköznapi motortól? Mit tudtok magatokkal vinni, illetve mi az, amit kötelező vinni? (kev1981)
- Nincs navigátor, a sofőr vezet és tájékozódik. A Dakar-motoron 50 literes üzemanyagtartály van, nagy távokra lett kitalálva, jobb minőségű anyagokból van felépítve. Az ára is háromszoros a szériaváltozathoz képest. Amit viszünk: műholdas telefon, 3 liter víz, továbbá kötelező még a jelzőrakéta, jelzőtükör, jelzőfény. Amit még pluszban viszünk magunkkal, azok többnyire műszaki dolgok, pl. gumibelső, lánc, szerszámok, fémragasztó, hűtőtömítő folyadék, tartalék-akkumulátort. A tartalék akkumulátor azért szükséges, mert a motoron nincs berúgókar.

- Egy ilyen 50 literes tank meddig elég? Mert gondolom a sivatagban nincs 100 km-ként benzinkút meg shop! :) (kev1981)
- A motor fogyasztása nagyjából 10-12 liter, az útvonal úgy van megszervezve, hogy kb. 300 km-enként lehet tankolni.

- Nem féltek a sérülésektől? Elégséges lesz a "világvégi" orvosi ellátás? (Emprentezator)
- Nagyon-nagyon vigyázni fogunk magunkra, mert a verseny elején szerzett kis sérülés a verseny végére akár végzetes következményekkel is járhat.

- Mennyi fizikai felkészülés szükséges egy ilyen nagyszabású versenyen való részvételhez? És a fizikai felkészülésetek miből áll? (ESA7)
- Mind a ketten gyerekkorunk óta sportolunk, Ákos kézilabdázott, Péter karatézott. Emellett eddigi motoros tapasztalatunk is mögöttünk áll. Ebben az évben tudatosan már a Dakarra készültünk, év elején több edzőtáborban is voltunk, például Olaszországban, ahol világbajnokoktól tanulhattuk a motorozást. Az utóbbi két hónapban erős fizikai felkészülésen vettünk részt, ez abból állt, hogy minden nap spinning-edzéseken vettünk részt. Emellett heti háromszor motoros edzés is volt. Most az utolsó hét a feltöltődés jegyében zajlik.

- Mennyit fogytok egy ilyen hosszú, sivatagi verseny során? (Rio)
- Mind a ketten 95 kilósak vagyunk. Fejenként kb. maximum 2-3 kg felesleg van rajtunk jelenleg, ez biztosan le fog menni.

- Mi a legfárasztóbb az egészben? (Dori_91)
- Rengeteg szervezési teendő volt, a pénzeket össze kellett szedni, szponzorokkal kellett tárgyalni. Ez a fizikai edzés mellett elég strapás volt és a neheze, a verseny csak most jön. Ott pedig előreláthatólag a kevés alvás lesz a legfárasztóbb, és a napi 600-800 km megtétele.

- Milyen márkájú motorral indultok? (ESA7)
- KTM 660 Factory Rally, ami a gyár által speciálisan felkészített, sivatagi versenyekre fejlesztett motor.

- Nem lesz kevés az a 660-as KTM? (Lust4life)
- Nem. Mivel tavaly, ugyanezzel a motorkerékpárral nyerték meg ezt a versenyt. Csak két gyári KTM-es versenyző indult 950-es motorral. Ez egy könnyebb, technikailag jobban kezelhető motor, mint a nagytestvére. Péter szíve szerint egy 525-ös motorral indult volna, de az átalakítás és az alkatrész-utánpótlás miatt letett erről.

- Mennyibe kerül 1 dakaros motor? (dddssss)
- Körülbelül 6 millió forint.

- Ki fizeti ezeket a járgányokat? (dddssss)
- Mi, saját vállalkozásunkból finanszírozzuk a versenyzésünket és a motorokat.

- Hogyan kerestek szponzorokat? Van egy emberetek aki ezzel foglalkozik? (cool)
- Most a Dakar kapcsán kezdtünk el szponzorokat keresni, több-kevesebb sikerrel. Zömében ismerősök támogatnak minket. Van aki anyagilag, van aki termékkel, van aki pedig bíztató szóval.

- És az autók is olyan 6 millió körül vannak, vagy azok 60 milliónál kezdődnek? (dddssss)
- Körülbelül 60-100 millió forint. Nyilván a szervizköltségek is hatványozottak.

- Hány magyar megy most ki? (rocky03)
- 3 motoros, rajtunk kívül Hermann Henrik indul, aki a Magyar Motorsport Szövetség elnöke. Úgyhogy jó példával áll a tagok elé.

- Hogy lehet bírni napi 8-10 órányi terepmotorozást? Az autósoknak könnyebb mert ők "csak" ülnek, de a motorosokat mindig is nagy tisztelettel figyelem. :-)) (nagy_fonok)
- Az év során, az enduro-versenyeken is kb. napi 8 órát versenyzünk, kell hozzá technikai tudás és erőnlét. Valamint egy lelki beállítottság.

- Mennyibe kerül (mindennel együtt ez a kaland) fejenként? (Lust4life)
- Körülbelül 15 millió forint fejenként.


1/2 következő oldal >>

1. 15 milliós kaland

2. Hogyan borult fel a "Paliklaci"?



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva










2008




2007




2006




2005




2004




2003




2002




2001




2000





Zagar
együttes
November 6-án (csütörtök) 14.00 órakor