ok.hu




Katalógus


magyar színészek


filmek


magyar együttesek


sportolók


külföldi színészek


politikusok


magyar énekesek


külföldi együttesek


Linkek


Inside zenekar


Kiss Gergő


Lakatos Márk


Tankcsapda zenekar


Emil.RuleZ!


Bëlga


Fresh


KFT zenekar


Palik Dakar Team


Sziámi zenekar


Animal Cannibals


Zsédenyi Adrienn


Szabics Imre


Ákos


Bódi Sylvi


Amorf Ördögök


Himalája-expedíció


NEO együttes


Stahl Judit


Eszenyi Enikő


Szentpéteri Csilla


Gyorskeresés





[origo] klikkbank
pénzügyi chatsorozat


Kerezsi Tibor


Vámosi-Nagy Szabolcs


Borza Gábor


Kupa Mihály


Felcsuti Péter


Fojt Attila: Luxusautókat még megéri használtan behozni
2007. február 16., péntek, 10:09|Utolsó módosítás: 2007. február 19., hétfő, 9:54

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Február 15-én Fojt Attila, a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének elnöke válaszolt a Vendégszobában olvasóink kérdéseire a használt gépjárművek behozatalával kapcsolatban.


1/2. oldal >>

Fotó: Pályi Zsófia
Ajánlat
Több regisztrációs adót kell fizetni
Fél évig lehet visszakérni a regisztrációs adót
Az állam visszafizeti a regisztrációs adót
Brüsszel nemet mondott a regisztrációs adóra
Szabad út az öreg autóknak
Ajánlat
Mi mennyi? - használt luxus vs. zsírúj fapad
Tippek és trükkök használtautó-vásárláshoz

Milyen mértékben változik a regisztrációs adó? [Toso001]
- Minden adótétel február 5-től 6,2 százalékkal emelkedik. Ez az új autóknál esetleg áremelkedést is okozhat. A használt autónál a tíz évnél öregebbnél bizonyos adócsökkenés megy végbe, mert az értékcsökkentést tartalmazó táblázatnál a csökkentési tételek megnövekedtek. Sajnos az egészen fiatal egy-, ötéves autóknál a regisztrációs adó csak igen kis mértékben, tíz-húsz ezer forinttal csökken.

Ha jól tudom, a regisztrációs adó marad, csak átalakul. Mit ér az EU határozata, ha Magyarország kibújik a rendelkezések alól? [baba]
- A magyar regisztrációs adó környezetvédelmi okokra hivatkozva rója ki a rendkívül magas adókat. Az EU ez ügyben már 2006 okt. 5-én bírósági döntéssel kötelezte Magyarországot a 2004-ben és 2005-ben beszedett nagyon magas és értékaránytalan regisztrációs adó egy részének visszafizetésére. A jelenlegi rendszer sem elfogadható, mert nem a kocsi tényleges értékét, hanem a forgalomba helyezéstől eltelt időt és a környezetvédelmi besorolást határozza meg. Várható, hogy az EU ezt a rendszert sem fogja elfogadni, és akkor a 2006 és 2007-ben behozott autók is revízió alá fognak kerülni.

Miért csak a 2004 és 05 között beszedett regisztrációs adó egy részét adják vissza? [lust4life]
- Az egyesületünk által írt levelek és az indított per hatására, valamint a magánemberek által indított perek következtében az EU 2005 októberében kötelezettszegési eljárást indított Magyarország ellen, mert a 2004 és 2005-ös évben ugyanannyi regisztrációs adót követeltek meg egy használt autóért, mint egy újért. Ennek következtében 2006-ban már a törvényben található egy értékcsökkentési táblázat, igaz, ez köszönőviszonyban sincs a magyar piacon található tényleges értékcsökkenéssel, de a kormány ezzel a lépéssel ezt az adót (valószínűleg csak ideiglenesen) elfogadtatta az EU-val. Ezért az EU-bírósági döntés csak avval az időszakkal foglalkozott, amikor egyáltalán nem volt értékcsökkenés a magyar gyakorlatban.

Mit jelent az, hogy "csak egy részét" fizeti vissza az állam a befizetett díjnak? Mi alapján számolják ki a visszajáró adót? [Bamako]
- Mivel 2004-ben és 2005-ben nem ismerte el a magyarországi jogyakorlat az értékcsökkenés tényét, ezért nem az egész adó jár vissza, hanem csak az amortizációból következő része.

Ha magán múlna, hogyan alakítaná át a regisztrációs adót, illetve a behozatallal kapcsolatos jogszabályokat? [Bandibá]
- A környezetvédelmi fékeket benne hagynám, de az adó alapjául a gépkocsi tényleges piaci értékét határoznám meg.

Hogyan alakult tavaly a használtautó-piac? [Farkas01]
- A múlt évben 20 000 körüli darabszámban érkeztek be használt autók, ami nagyon kevés. Ez azért történt, mert a kivetett regisztrációs adó brutálisan magas volt. Egy szabad piacgazdaságban nem lenne szabad így államilag szabályozni a piacot, mert ennek több negatív következménye is van. Nem jön létre az áruk szabad áramlása, amelyet pedig az EU megkövetel, nem folynak be a tervezett költségvetési bevételek. A múlt évben tízmilliárddal kevesebb regisztrációs adó folyt be, és mivel nincsen piaci verseny, a használtautó-vásárlóknak is rosszat tesz a jelenlegi és az elmúlt években kialakult rendszer.

Ön szerint megéri használt autót behozni külföldről, és ha igen, milyet? [lust4life]
- Fiatal, jó minőségű használt autót a magyar piaci ár környékén lehet behozni, a 9-12 éves prémium kategóriás autóknál (pl. 7-es BMW, A8-as Audi stb.) a piaci ár alatt lehet behozni.


1/2 következő oldal >>

1. Fojt Attila: Luxusautókat még megéri használtan behozni

2. Érdemes-e új autót venni?



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva










2008




2007




2006




2005




2004




2003




2002




2001




2000





Zagar
együttes
November 6-án (csütörtök) 14.00 órakor