ok.hu




Katalógus


magyar színészek


filmek


magyar együttesek


sportolók


külföldi színészek


politikusok


magyar énekesek


külföldi együttesek


Linkek


Inside zenekar


Kiss Gergő


Lakatos Márk


Tankcsapda zenekar


Emil.RuleZ!


Bëlga


Fresh


KFT zenekar


Palik Dakar Team


Sziámi zenekar


Animal Cannibals


Zsédenyi Adrienn


Szabics Imre


Ákos


Bódi Sylvi


Amorf Ördögök


Himalája-expedíció


NEO együttes


Stahl Judit


Eszenyi Enikő


Szentpéteri Csilla


Gyorskeresés





[origo] klikkbank
pénzügyi chatsorozat


Kerezsi Tibor


Vámosi-Nagy Szabolcs


Borza Gábor


Kupa Mihály


Felcsuti Péter


Borsik János: A mozdonyvezetők köszönik a türelmet
2007. október 31., szerda, 18:10|Utolsó módosítás: 2007. október 31., szerda, 18:37

A cikk betűmérete:kisebbnagyobb

Biztató megjegyzéseket és a mellékvonalak gazdaságosságát firtató kérdéseket egyaránt kapott a Vendégszobában a pár nappal ezelőtti sztrájkot szervező mozdonyvezető-szakszervezet ügyvezető alelnöke. Borsik Jánost arról is kérdezték olvasóink, mit tehet az a munkavállaló, aki nem élhet a munkabeszüntetés eszközével.


1/2. oldal >>

Fotó: Szabó Pál
"A sztrájkolók nem okoznak kárt"
Az [origo] Utazás ajánlata
Kulturális körutak
>>>
Ajánlat
Olvassa a gazdaság híreit!
Pénzügyi chatek
Ajánlat
Közel 400 vonat késett a sztrájk miatt
A GKM szerint értelmetlen volt a mai sztrájk
Befejeződött a mozdonyvezetők sztrájkja
Hatszáz vonatot érint a sztrájk

Várható még sztrájk? [másinyka]
- Ezt nem lehet kizárni, de nem tervez a mozdonyvezetők szakszervezete sztrájkot.

Harcolni kell, nem feladni, megalkudni! [fradifradi001]
- Így van, egyetértek, ezért volt a sztrájk.

Megkapták a kellő fizetésemelést? [másinyka]
- A fizetésemelés január 1-jétől történt, a mostani sztrájk nem ezért volt, és vállalható bérmegállapodást kötöttünk.

Pontosan miért volt a sztrájk? [potes118]
- Két ok miatt: egyrészt, mert a GKM megsértette a júliusban kötött megállapodást, másrészt tiltakoztunk a mellékvonalak megszüntetése ellen.

Mi történik, ha mégis megszünteti a kormány a tervezett mellékvonalakat? [chavert]
- Akkor nagyon sok ember hátrányos helyzetbe kerül a munkaerőpiacon.

Mikorra várhatók a vonalmegszüntetések? [huiogh13]
- Nagyon jó a kérdés. Szerintem a tárca vezetője sem tudja, és ez a bizonytalanság készíti ki az utasokat és a vasutasokat.

Miért kell megszüntetni olyan vonalakat, amelyek arra járnak, amerre busz is alig? (Például Tatabánya-Pápa) [ÁDÁMVOK]
- Jogos a kérdés. Ezekre nem tudja a GKM a válaszokat.

Véleménye szerint ki tudja finanszírozni a veszteséges vonalakat? [éva53]
- A vasúti személyszállítás közszolgáltatás, az állam a megrendelő, neki kell fizetni a költségeket.

Ha jól tudom, a világ számos országában az állam tartja el a vasutat, most mégis úgy tűnik, hogy kivonul. [chavert]
- Minden országban árkiegészítést kap a vasúti személyszállítás, kivéve a francia TGV-t. A kormányzat koncepciótlan elképzelései súlyos károkat okoznak.

Viszont a kihasználatlan mellékvonalak bezárása jókora kiadáscsökkenést jelent az államnak, vagy rosszul gondolom? [Badsector19]
- Egy picit gondolja rosszul. Nincs korrekt felmérés a megtakarításokról, és arról sem, hogy mibe kerül ez a Volán-társaságoknak.

Mivel lehetne elérni a GKM áprilisi hatályú döntésének is a visszavonását? [Colikereso]
- Ha a mellékvonalakra vonatkozik a kérdés, akkor felelős kormányzati magatartással változtatni lehet.

Mi történik az amúgy is elzárt kistérségekkel, ha megszüntetik a szárnyvonalakat? [kispofa]
- Miután nincsenek előzetes hatástanulmányok, egyes kistelepülések súlyos helyzetbe kerülhetnek.

Felénk jár a "kispiros", már csak egyetlen kocsival, rajta 5-6 emberrel. Ön szerint ez gazdaságos? [éva53]
- Szigorúan véve nem, de egy tanulmány szerint nem a mellékvonalakon utazók kapják a legnagyobb jegyártámogatást, hanem a fővonalakon utazó sok ember.

Nem zavarja a sztrájkolókat, hogy kárt okoznak az államnak, az embereknek? [éva53]
- A sztrájkolók nem okoznak kárt. Az viszont tény, hogy gazdasági hátrány keletkezik az adott munkáltatónál. Az utazóközönség legutóbb nagyon toleráns volt. Köszönet érte!


1/2 következő oldal >>

1. Borsik János: A mozdonyvezetők köszönik a türelmet

2. "Mérhetetlen reálkereset-veszteség"



Küldje tovább ismerősének!


Írjon nekünk! Médiaajánlat Impresszum Adatvédelem!

Iratkozzon fel RSS-hírcsatornáinkra!

Az [origo] kiadója az Origo Zrt. © Minden jog fenntartva










2008




2007




2006




2005




2004




2003




2002




2001




2000





Zagar
együttes
November 6-án (csütörtök) 14.00 órakor