Rajongóbarátabbá válhat a Forma-1

Vágólapra másolva!
A Forma-1-es csapatokat korábban sokat vádolták azzal, hogy a szurkolókat nagyon kizárják a maguk kis világából, és a nagy távolságtartás miatt nagyon elidegenítik a rajongókat. A tervek szerint a jövőben ez is másként lesz.
Vágólapra másolva!

Néhány hónappal ezelőtt sok kritikát kaptak a pilóták és a csapatvezetők egyaránt, mert a lelkes szurkolóknak keveset adnak vissza a sportágból. Az utóbbi időben keveset hallottunk erről, mert Montoya távozása, vagy a Ferrari feltámadása elhomályosította a témát.

A Forma-1-et az autósort királykategóriájának tartják, a szurkolókkal való kapcsolattartást tekintve viszont elbújhat egy-két másik sorozat mellett. A pilótákat a világ legismertebb sportolói közt tartják számon a világon, a rajongók mégis nagyon keveset kapnak belőlük. A szponzorok által szervezett találkozókon és a bokszutca bejárásokon kívül nehéz összefutni a száguldó cirkusz tagjaival.

A Forma-1 főnöke, Bernie Ecclestone is azon fáradozik, hogy a szurkolók és a sztárok közti távolságot minél jobban csökkentse. A brit a jövőben lényegesen több interaktív programot szervezne, például gyakori autogram-órák, vagy olyan taxizások keretében, amikor a pilóták fuvarozzák az utasokat. A csapatok is próbálkoznak a szurkolók megnyerésével, a BMW Sauber például Pit Lane Parkot állított fel több verseny helyszínén is, ahol a nézők közelről figyelhették a bokszban történő eseményeket.

A jelenlegi szabályok közt a pénteki első szabadedzés miatt sem rágják le a körmüket a versenyre kilátogató emberek, hiszen a nagyok általában ki sem merészkednek a pályára, vagy éppen csak egy kört tesznek meg. A pénteki nap látványosabbá tétele érdekében jövőre kétszer másfélórás teszt szerepelne a versenyhétvégék első napjának programjában, ekkor bizonyára nagy nyüzsgés lenne a pályán.

A tervek szerint az autókban ugyanazzal a motorral két pénteki tesztet kellene teljesíteni. A szombati napon ismét másik motort használnának a csapatok, és egy bizonyos kilométer-mennyiség megtétele után lehetne csak azt kicserélni. A versenyeken megint más erőforrásokat kapnának a pilóták, és nem kettő, hanem három futamot kellene teljesíteni ugyanazzal a V8-assal. Érthetően ezek az ötletek annyira nem nyerték el a csapatok tetszését, az elképzelések még megvitatásra és finomításra várnak.

A 2008-as szezontól kezdve pedig ismét bevezetnék a bordázat nélküli abroncsokat. A slick gumik visszaállításnak célja az esélyegyenlőség megteremtése lenne, mert így a 2008-tól egyedüli gumiszállító Bridgestone jelenlegi partnerei sem indulnának előnyből.

Ötletek tehát vannak, már csak el kell fogadtatni ezeket a csapatokkal. A dolognak valószínűleg ez lesz a nehezebb része, de a sportág népszerűsége esett az utóbbi időben, és ennek elsődleges oka, hogy sok esetben nem túl látványos egy-egy futam. A szurkolók visszacsalogatásban pedig hatékony fegyver lehet, ha életre szóló élménnyel is gazdagodhatnak a versenyhétvégéken.