Győzelemre kész az Intermédia Motorsport

Vágólapra másolva!
Két héttel a szezonnyitó Eger-rali előtt bemutatkozott a némelyest megváltozott Intermédia Motorsport, vagy ha úgy tetszik, a Tagai Racing Technology. A balesetből lábadozó Tagai Róbert csapatvezető lett, Tagai Tamásnak idén Zsíros Gábor fog navigálni a Skoda Octavia WRC-ben. Ismerkedjünk meg a Bessenyei Zoltán, Tóth Zoltán, N3-as Opel Astra OPC egységgel is!
Vágólapra másolva!

DuEn-interjú Tagai Tomival

Sajtótájékoztatóra voltunk hivatalosak a minap a TRT budakeszi bázisára, bemutatkoztak Tagaiék és a csapattag Bessenyeyék is. Előbbiek ugye Skoda Octavia WRC-t, utóbbiak Opel Astra OPC-t hajtanak. A tapogatózó-beharangozó-ismerkedő eseményen bepillantgathattunk a műhelybe is, ahol a Michna-féle Skoda, megannyi alkatrész, gumi és ki tudja, még mi mellett épülő-készülő vadiúj N-es Subaru Imprezákat is csodálhattunk.

A Tagai fivérekről annyit érdemes tudni, hogy 12 évet szinte kizárólag együtt versenyeztek 2105-ös Ladától Skoda Octavia WRC-ig. Voltak N-es bajnokok, abszolút végeredményben a legjobbjuk egy ötödik hely 2002-ből, Subaru Impreza WRC-vel. Az abszolút futamgyőzelem még nem jött össze, "csak" két ezüst a 2001-es Mecsek-ralin, illetve tavaly, Szombathelyen.

Forrás: [origo]

Az Intermédia Motorsport háza táján idén azonban komoly változtatásokat volt kénytelen eszközölni a csapat, mert Tagai Róbert még nem épült fel teljesen a tavalyi egyiptomi tereprali Világkupa-futamon szenvedett gerincsérüléséből. Ezáltal a testvérpár nem tud együtt versenyezni 2006-ban, viszont az elsődleges cél a teljes év, hét magyar futam.

Forrás: Duen

Ezért Robi csapatvezető lett, Tomi új navigátora pedig Zsíros Gábor, aki az elmúlt évadban Michna Ottónak diktálta az itinert ugyancsak Skodában. Eredményileg mivel WRC-vel mennek, persze szeretnének abszolút bajnokok lenni, de erős a mezőny, sok a kiváló pilóta és technika - egy abszolút futamgyőzelem és egy dobogó a szezon végén azért reális elvárás.

Forrás: [origo]

A Skoda Octavia WRC Evo III. nem változott, de teljes felújítást végeztek rajta a TRT-s szerelők, és némileg a dizájn is új, más. Műszaki alapadatai:

  • motor: 1999 ccm, S4/20 Garrett turbós, benzines
  • kompresszió viszony: 11 :1
  • vezérműtengelyek száma: 2
  • max. teljesítmény: 310 LE (5000/min)
  • max. nyomaték: 564 Nm (3500/min)
  • turbószűkítő: 34 mm
  • tengelykapcsoló: Alcon kéttárcsás
  • nyomatékváltó: Hewland
  • fokozatok száma: 6 (szekvenciális)
  • differenciálmű: aktív első és középső, mechanikus hátsó
  • állandó összkerékhajtás
  • fék: elöl 378, hátul 366 mm-es Alcon tárcsa
  • kerékméret: 8x18" aszfalton
  • gumiméret: 225/65-18 Pirelli
  • súly: 1230 kg
  • végsebesség: 207 km/h (áttételtől függően)