Többet költenek a magyar vásárlók

Vágólapra másolva!
Az egy alkalommal történő vásárlások összege növekedett, egyre többen járnak autóval vásárolni, és a bankkártyás fizetések szerepe is előtérbe került - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet.
Vágólapra másolva!

Bár a GfK tanulmánya szerint a szupermarketek piacrésze stabilizálódik, a kis boltok együttes piaci súlya csökken, a hipermarketek és cash&carry üzletek piacrésze stagnál, az átlagos vásárlásonkénti kiadás mégis nőtt az előző évhez képest. Az adatok tanúsága szerint Magyarországon 2006 első félévében mintegy 64 milliárd forinttal több bevételt realizált a kiskereskedelem, mint egy évvel korábban.

Továbbra is a készpénzzel történő fizetés a leggyakoribb, terjed azonban a modern, készpénzkímélő kártyás fizetés is - állapította meg a Gfk Hungária. A bankkártyával történő fizetés a vásárlások értékének már 12 százalékát teszi ki. Az autós bevásárlások szerepe is növekedett, kétötödük már így történik.

A felmérés szerint továbbra is elsősorban a háziasszonyok intézik a bevásárlásokat. A férfiak kifejezetten nem szívesen vásárolnak háztartási és vegyiáru-kereskedelemre szakosodott drogériákban.

A Gfk Hungária tanulmányából kiderült, hogy a bevásárlások zöme, az összes vásárlás értékének mintegy 40 százaléka, változatlanul a péntekre és szombatra koncentrálódik.

A GfK Hungária Piackutató Intézet január-júniusi időszakban vizsgált tanulmányából kiderült, bár a délelőtti órákban többször vásárol, a délutáni órákban többet költ a magyar vásárló.