Régiónk erősíti a Ringier-csoportot

Vágólapra másolva!
Annak ellenére, hogy a hirdetési bevételek nagysága elmaradt a várttól, a Ringier Magyarország jelentősen növelte árbevételét 2006-ban. Az anyacég Kelet-Közép-Európában és másutt is számos új terméket indított el.
Vágólapra másolva!

Egy év alatt 10 százalékkal, közel 22 milliárd forintra emelkedett a Ringier Magyarország árbevétele - ismertette a kiadó pénteki sajtótájékoztatóján. A növekedés mértéke alatta marad a Kelet-Közép-Európában tapasztaltnak (15 százalék), felülmúlja viszont az összvállalati szintet (6,5 százalék).

Michael Ringier, a médiacég tulajdonosa kiemelte, a lapkiadók részvényei szerte a világon egyre kevesebbet érnek, Európának ebben a felében azonban mind többen fektetnek az ágazatba. Maga a Ringier tavaly néhány hónap alatt hat új napilapot indított.

A hatból öt ingyenes kiadvány. Mint a tulajdonos elmondta, abban látja ezek jelentőségét, hogy segítenek a fiatalokat rászoktatni az újságolvasásra. Svájcban két új műfajt is meghonosított a Ringier, jelesül az ingyenes esti hírújságot és az ingyenes gazdasági lapot.

Martin Werfeli, a társaság elnök-vezérigazgatója elmondta, a nemzetközi tendenciáknak megfelelően a terjesztési bevételek 4 százalékkal visszaestek, a reklámbevétel ugyanakkor 8 százalékkal nőtt. A teljes forgalom 1,337 milliárd svájci frank volt.

A svájci óriás egyébként világszerte 22 új terméket dobott piacra 2006-ban, további ötöt vásárolt, és beszállt a televíziós műsorgyártásba is. A beruházások miatt nyeresége csak 67,8 millió svájci frankra rúg (ennek másik oka a fokozódó verseny miatti nagyobb marketingköltség), bár így is magasabb valamivel a 2005-ösnél.

Kelet-Közép-Európa a cég számára a legsikeresebb terület, itt ugyanis nemcsak az új lapokkal sikerült fontos pozíciókat megszereznie, de törzslapjainak piaci részesedése is erősödött. Így a térség részesedése a csoport összesített árbevételéből 32 százalékra gyarapodott.

A magyarországi forgalomból a Ringier-leányvállalaté13 milliárd forintot tett ki, a kétharmadrészt a csoport tulajdonában lévő Népszabadság Zrt.-é majdnem 7 milliárdot, míg a Geomédiáé meghaladta a 2 milliárd forintot - számolt be Papp Béla, a Ringier Kiadói Kft. ügyvezető igazgatója.

A hirdetési bevételek csupán három százalékkal emelkedtek, amit Papp Béla részben azzal magyarázott, hogy a tavaly őszi zavargások miatt egyes hirdetők elbizonytalanodtak, és kevesebbet költöttek.

A tervekről annyit mondott, hogy szívesen indítanának Magyarországon is tévécsatornát, de a hazai jogi környezet ezt nem teszi lehetővé, az ingyenes lap bevezetésének lehetőségén pedig egyelőre gondolkoznak. Egyre nagyobb figyelmet fordítanak viszont a mobiltartalmakra - annál is inkább, mivel a Ringier ezen üzletágának régiós központja Budapesten van - és az internetre.

Galambos Péter