Megérkezett a Dacia Sandero

Vágólapra másolva!
A Logan technikára épülő, ferdehátú Sandero műszakilag nem sok újdonságot hordoz, de külleme divatosabb, mint a testvérmodellé. Az értékesítése júniusban indul.
Vágólapra másolva!

A Renault összesen 147 millió eurót fektetett be a Sandero kifejlesztésébe és gyártásába, ebből 65 milliót a tényléges tervezésre, 82 milliót pedig a pitesti üzem beruházásaira költöttek. A Sandero alkatrészeinek 70 százaléka megegyezik a Loganéival, szinte csak a karosszériaelemek különböznek. Az új modell hossza 23 centivel rövidebb, de így is meghaladja két centivel a négy métert, a tengelytáv pedig négy centivel lett kisebb, ennek ellenére azt ígérik, hogy közel ugyanolyan jól elfér majd ebben is öt felnőtt. Főleg a csomagtartó rovására ment a méretcsökkenés, a Logan 510 literével szemben itt alaphelyzetben be kell érni 320 literrel, de vigasz lehet, hogy a nagyobb nyíláson könnyebb megpakolni, és hogy a hátsó üléseket ledöntve már 1,2 köbméterre nő a tér.

Forrás: [origo]


Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!


Némileg áttervezték a Logan műszerfalát a Sandero számára, és az ajtóbetétek is igényesebbek. Összesen háromféle belső színkombinációból, és az ezekhez tartozó üléshuzatokból lehet majd választani, az alapváltozatban továbbra sem lesz szervokormány. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű megegyezik a Loganéval, ami azt is jeleni, hogy az alapváltozatokba nem jár kanyarstabilizátor, és hogy a szabad magasság tekintélyes 155 mm, így földutakon sem ér le az autó egyébként lemezekkel védett alja.

Forrás: [origo]

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!


Érthetetlen módon az 1,6 literes, 16 szelepes, 105 lóerős benzines kimaradt a motorkínálatból, így a vásárlók kénytelenek a nyolcszelepes benzinesek (1.4: 75 lóerő, 1.6: 90 lóerő), vagy az 1,5-ös dízelek (70 és 85 lóerő) közül választani. Átdolgozták a Logan fékrendszerét a Sandero számára, a blokkolást immár az új, 8.1-es verziószámú Bosch ABS akadályozza meg, és a Daciák történetében először vészfékrásegítővel is rendelkezik a Sandero. A ferdehátú Dacia árusítása nyáron kezdődik Európában, a legtöbb piacon - így remélhetőleg nálunk is - három év, vagy 100 ezer kilométer garanciát vállalnak rá. Igazi világautó lesz belőle, hiszen Dél-Amerikában már kapható Renault márkanévvel, de 2009-től Dél-Afrikában is meg lehet majd vásárolni.



Gyári videó a Sanderóról