Meghallgatta a BRFK olvasóink panaszát

Vágólapra másolva!
Több tucat, az állandó dugók miatt járhatatlan kereszteződést soroltak fel olvasóink, ahol még nem láttak rendőrt. A minden nap dugókban sínylődő autós levélírók egyetértenének azzal, ha valaki megbüntetné az előre tolakodó, buszsávban szemtelenkedő vezetőket. Az olvasóink által felsorolt kaotikus csomópontok listáját elküldtük a BRFK-nak, ahol megígérték, a kritikus pontokon ellenőrzéseket fognak tartani.
Vágólapra másolva!

Néhány óra alatt több tucat olvasói levél érkezett az [origo] felhívására, amelyben azt kértük, írjanak Budapest legkritikusabb kereszteződéseiről - azokról, amelyek környékén a legnagyobb dugók kialakulnak, és rendszeresen szabálytalankodók lassítják a közlekedést. Sok olvasói levél érkezett olyan problémás kereszteződésekről, ahol szinte soha nem lehet rendőrt látni.

Olvasóink egyetértettek abban, hogy nem csak a rendőrség felelőssége a fővárosi közlekedési káosz kezelése, sokszor a rossz forgalomszervezés, a rosszul beállított lámpák is agyonüthetik egész városrészek közlekedését. Ugyanakkor számos helyet megjelöltek, ahol a rendszeres bírságolás vagy a forgalomirányítás sokat segítene.

A csuklós busz is a síneken ragad

A Thököly út és a Hungária körút kereszteződésében "reggel, délután folyamatosan becsorognak a pótos kamionok a kereszteződésbe és egy-két lámpáig ott is ragadnak. Aztán néha egy-egy vérmesebb buszsofőr válaszul betolja a 7-es buszcsalád valamelyik tagját a négy-öt lámpánként keletkező résbe és sikeresen létrejön a mind a négy irányt bemattoló útszakasz" - írta egy olvasónk.

Rendszeres a beragadás a Hungária körút-Üllői út kereszteződésében is, és általában az egész külső körúton - jelezték többen. Egyikük példát is mondott arra, milyen sokat jelentene a rendőri segítség hasonló helyzetben: "Megjegyezném, hogy a Hungaroring után, rendőri irányítással, körülbelül tíz perc alatt végig lehetett menni a Hungárián, ami egy normál hétköznapon másfél órás programot jelent."

"Irinyi-Budafoki sarok: ott csak akkor megy normálisan a forgalom, ha rendőr irányítja, egyébként a csuklós buszt csilingeli le a villamos a sínekről" - jelezte egy olvasó. "A Lágymányosi híd Soroksári úti lehajtója minden délután több kilométeres dugót csinál a Budafoki és a Szerémi úton egy olvasó szerint. "Rendőri irányítással megoldható lenne a folyamatos haladás" - állította.

A Clark Ádám tér környéki, főként a Batthyány tértől a lánchídi körforgalomig tartó dugókat többen említették, ahol a buszsávban rendszeresen előretolakodnak az autósok. "Legalább egy kamera kellene oda" - javasolta egy olvasónk.

A járdán tolakodnak előre

"Nap mint nap a XIV. kerület Dózsa György útján járok, és a legmegdöbbentőbb helyzetet látom itt. Adott két sáv a Keleti pályaudvar felől a Kerepesi irányába, plusz egy, amibe parkolni szoktak. Azt már elfogadtam, sőt mindenkinek el kellene, hogy ha üres a parkolósáv, használjuk közlekedésre, de azt nehezen fogadom el, hogy az autósok a széles járdát kihasználva ott előzik végig a sort, majd a benzinkúton szépen a sor elé állnak. A gyalogos szent, ilyet én még motorral sem tennék!" - bosszankodott egy olvasónk.

Az alábbi videót olvasónk készítette az Oktogonon, ahol egy autó fél órán át akadályozta a forgalmat, miközben a vészvillogót bekapcsolva parkolt az úton.

Olvasóink a következő kritikus pontokat sorolták még fel: felhajtás az Árpád hídra a budai hídfőnél, az M3-as újpalotai felhajtója, a Kerepesi úti buszsáv, a Könyves Kálmán körút - Vajda Péter út kereszteződése, a Fehérvári út-Bocskai úti kereszteződésében is gyakori a káosz, a Nyugati tér környéke, a Flórián tér, a Vörösvári út - Szentendrei út kereszteződése, a Tétényi út - Bartók Béla út találkozása, a Bogdáni útnál a Mozaik utcai felüljáró, a Szilágyi Erzsébet fasor és a Moszkva tér környéke, a Budakeszi úti lámpás kereszteződés, a Keresztúri út, a Bajcsy-Zsilinszky út - Andrássy út kereszteződése, a Nagykőrösi út M5-ös autópálya-bevezető szakasza, a Soroksári úton a buszsáv a belváros felé, az Árpád fejedelem útja a Margit híd felé, az Orczy út a Baross tér felé.

"Képtelenség a folyamatos felügyelet"

Az olvasói levelekben említett helyeket felsorolva az [origo] a rendőrséghez fordult: arra voltunk kiváncsiak, az adott helyeken miért nem posztolnak, vagy büntetnek rendszeresen a rendőrök, illetve tervezik-e a kereszteződések ellenőrzését.

"Egy Budapest méretű város minden útkereszteződésében nem állhat rendőr, aki segíti a forgalom lebonyolódását" - írta a BRFK sajtóosztálya. Ezt azzal indokolták, hogy a 980 fővárosi lámpás kereszteződés közül még a fontosabbakba sem jutna járőr. Idén, augusztus végéig a lámpahibáknál 5612 órában 1082 rendőr dolgozott a forgalom irányításán, forgalomsegítést pedig 21 655 órában végzett 4354 rendőr - közölték.

A BRFK megígérte, az olvasóink által említett problémás szakaszokon időnkénti akciók során ellenőrzik a közlekedőket. A válaszlevélben azt írta a BRFK, hogy "az olvasói levelekben említett helyszínek ellenőrzésére az elkövetkező hónapokban sor kerül (...) és vissztérően ismétlődni fog."