Hibrid 7-es BMW Párizsban

Vágólapra másolva!
A BMW két hibrid tanulmány után Párizsban egy harmadikat mutat be. A Concept 7-series ActiveHybrid 15 százalékkal kevesebbet fogyaszt nem hibrid társánál.
Vágólapra másolva!

A BMW már harmadik hibrid modelljével rukkol elő, legalábbis ami a tanulmányokat illeti. Az X5-re épült Vision EfficientDynamics dízel-hibrid, valamint az X6-os továbbgondolásából született, szintén ActiveHybrid modell után Párizsban mutatkozik be a 7-es sorozat alapján épített alternatív hajtásláncú modell.

A Concept 7-series ActiveHybrid elnevezésű modell bemutatója pár nappal marad csak le a nagy rivális Mercedes-Benz S400 BlueHybrid mögött, ám míg annak "csupán" egy 3,5 literes, V6-os erőforrás jutott, a BMW 4,4 literes, V8-as motort épített a 7-es orrába. A tanulmány így 470 lóerős, és 600 newtonméter a nyomatéka, a párhuzamos elektromos motor pedig további 20 lóerőt és 210 newtonméter nyomatékot képes leadni.

A csúcsteljesítmény ellenére a hibrid - a gyár szerint - körülbelül 15 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beéri, mint az ugyanilyen teljesítményű, nem hibrid változat. A 7-esben természetesen nem csupán a hajtás alternatív, de beleépítették azokat a funkciókat is, amelyekkel tovább csökkenthető a fogyasztás, illetve energia-megtakarítás érhető el. Ilyen például a regeneratív fékrendszer, a stop-start rendszer és azok az apró módosítások a karosszérián, amelyekkel optimalizálható a légellenállás.

A hibrid 7-es azt a BMW, a Daimler és a General Motors által közösen fejlesztett, moduláris, kettősüzemű rendszert kapta, amelyben az elektromos motorok a váltó mögött kaptak helyet és alacsony sebességnél képesek tisztán elektromos módban működni, nagyobb sebességnél pedig teljesítmény-növelőként működnek.

A BMW az októberi Párizsi Autószalonon mutatja be a 7-es hibrid tanulmányát, a sorozatgyártás azonban még jócskán várat magára, hiszen a bajor gyár legkorábban 2010 elején küldené futószalagra a modellt.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]