Vágólapra másolva!
A One és a hosszabb Clubman új, gyengébb változatait mutatja be a Genfi Autószalonon a Mini. A két modellt a válság miatt a vékonyabb pénztárcájúaknak szánja a márka.
Vágólapra másolva!

A One Clubman megkapta a nála 24 centivel rövidebb, ferdehátú One 1,4-es, 95 lóerős, 140 Nm-es nyomatékú benzinmotorját, amely takarékosabb és jobban kíméli a környezetet az eddigi 1,6-os alapmotornál: mindössze 5,4 liter benzint fogyaszt 100 kilométeren, és csupán 130 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. A kocsit fékerő visszanyerő technológiával és automatikus elindító és leállító rendszerrel is ellátták, amik sokat javítottak fogyasztásán. Természetesen, nem a kis motorral ellátott One Clubman a modell legsportosabb verziója, hiszen álló helyzetből 11,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, csúcssebessége pedig "csak" 183 km/óra.

Eközben a Mini One olcsóbb változatával is elkészült a gyártó. Az új 1,4-es motor csupán 75 lóerős, csúcsnyomatéka 120 Nm. Ez az erőforrás 5,3 literes átlagfogyasztásával és 128 g/km-es szén-dioxid kibocsátásával szintén elég takarékosnak számít. Nem meglepő módon ez a kocsi sem fürgeségéről lesz híres: csúcssebessége mindössze 175 km/óra, és 13,2 másodpercre van szüksége a 100 km/órára való gyorsuláshoz. Ehhez a modellhez hatfokozatú kézi váltó jár, míg a 95 lóerősökhöz már a hatfokozatú automatikus váltó is megrendelhető. Az új One ára 15 200 euró, míg a One Clubmant 18 200 euróért dobja majd piacra a Mini a márciusi Genfi Autószalont követően.