Vágólapra másolva!
Nehezn szedi össze magát az európai autópiac: több mint fél éve a legkisebb mértékben növekedett februárban az Európában üzembe helyezett új autók száma. A válság előtti számokhoz képest továbbra is jelentős a visszaesés.
Vágólapra másolva!

A 27 uniós tagállamban és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) három tagországában (Izland, Norvégia, Svájc) összesen 974 346 új autót regisztráltak februárban, ami 3 százalékkal több az egy évvel korábbinál - közölte kedden az európai autógyártók szövetsége (ACEA).

Januárban még 12,9 százalékkal bővült éves szinten az üzembe helyezett új kocsik száma. Legutóbb tavaly júniusban mértek 3 százalékos növekedést, azóta ennél rendre nagyobb mértékben növekedett az új autók forgalma.

A nagy nyugat-európai piacok közül ott volt bővülés, ahol még februárban is támogatták közpénzzel a régi kocsik cseréjét. Olaszországban például, ahol 5 ezer euróig terjedő autóvásárlási kedvezményt ad az állam, 20,6 százalékos volt a növekedés, míg Franciaországban, ahol kocsinként ezer euróval támogatja a kormányzat az autóvásárlást, 18,2 százalékos növekedést mértek. Németországban viszont, ahol már tavaly ősszel véget ért az úgynevezett roncsprémium-program, 29,8 százalékos visszaesést könyvelt el az ACEA.

Magyarországról 57,9 százalékos visszaesésről számol be a szervezet. A tíz kelet-európai uniós tagországban 22 százalék volt a csökkenés. A legnagyobb mértékben, 63 százalékkal, Romániában szűkült a piac.

A világgazdasági válság elmélyülése előtti időszakhoz képest 15 százalékkal esett vissza az európai autópiac 2010 második hónapjában.