Vágólapra másolva!
A Magyar Turizmus Zrt. egy szakmai nap keretében bemutatta a jövő évi nemzeti turisztikai marketingtervet. Ennek alapján 2013-ban kiemelt szerepet kap a bor és gasztronómiai turizmus, továbbra is alappilér marad az egészségturizmus, és remények szerint a Malév-leállás okozta sokk után ismét lendületbe fog jönni a hivatásturizmus is.
Vágólapra másolva!

A szakmai napon kiderült, hogy 2013-ban a Magyar Turizmus Zrt. a korábbiaknál nagyobb hangsúlyt fektet a bor és gasztronómiai turizmusra illetve az aktív, öko-, és vadászturizmus is előtérbe fog kerülni. A jövő év magyar szempontból fontos eseményei között szerepel többek közt a Bocuse d'Or lyoni döntőjéhez kapcsolódó gasztronómiai szakkiállítás, ami Horváth Gergely, a társaság turisztikai vezérigazgató-helyettese szerint jó alkalmat kínál arra, hogy a magyar versenyző (Széll Tamás) révén megmutassuk: Magyarországon minőségi gasztronómiai kínálat várja a turistákat.

Forrás: Onyx étterem

A belföldi marketingkommunikációban jövőre kiemelt szerepet kap még az egészség-, a vízparti és az ökoturizmus is. Folytatódnak az olyan népszerű, országos akciók is, mint a Torkos Csütörtök, a Nyitott Pincék Napja, a Márton napi Libatour illetve a Turizmus Világnapja. A Bejárható Magyarország programhoz kapcsolódva az MT Zrt. több kerékpáros, lovas és természetjárást érintő programot tervez, köztük hagyományteremtő szándékkal először rendezik majd meg az Országos Kék Túra Nap. Ki lehet még emelni a kulturális turizmus vonatkozásában a magyar-olasz kulturális évadot is. Külföld felé pedig Budapest, a Balaton, az egészségturizmus, a hivatásturizmus és a fesztiválok állnak majd a középpontban 2013-ban.

Denéné Tóth Marianna, az MT Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy az ország promóció kiemelt kormányzati feladat, hiszen mind gazdasági, mind társadalmi szempontból fontos, hogy Magyarországról egységes, pozitív képet alakítsunk ki, és értékeinket, sokszínű, egyedi kínálatunkat vonzó módon mutassuk be. "Célunk, hogy a jövőben erőinket egyesítve, közös alapon épülő, egységes, egy irányba mutató marketingtevékenységet végezzünk, mely a turizmus és a magyar termékek népszerűsítését szolgálja" - mondta a vezérigazgató.

Van élet a Malév után

Bár a hivatásturizmust és az ötcsillagos szállodákat valóban érzékenyen érintette a Malév februári leállása, a Budapest Airport adatai szerint jelenleg csak 3-5 százalékkal marad el a repülőtér forgalma a tavalyitól, mivel a fapados légitársaságok olcsó jegyárai miatt a beutazó forgalom még növekedett is. Horváth Gergely ugyanakkor kiemelte, hogy túlzottan is ki van szolgáltatva Magyarország a légitársaságoknak, hiszen látszik, hogy a cégek a kevésbé sikeres útvonalaikat bármikor törölhetik. Ezért fontos lépésnek nevezte, hogy 2013-ban Budapest ad majd otthont a légitársaságok és repülőterek éves nemzetközi seregszemléjének, a Routes Europe-nak.

Horváth Gergely elmondta, mindent meg kell tenni azért, hogy a hivatásturizmus újra lendületbe jöjjön, hiszen ez a szektor jelentős bevételi forrást jelent. A témával kapcsolatos panelbeszélgetésen elhangzott, hogy bár továbbra is vannak olyan úti célok, amelyek a Malév leállása után nem elérhetőek Budapestről, de összességében Magyarország továbbra is jól megközelíthető nem csak fapados, hanem hagyományos légitársaságokkal is, amit sokkal hatékonyabban kellene kifelé kommunikálni. Kiderült, hogy a hivatásturizmus - és összességében a külföldi vendégforgalom is - egyértelműen Budapestre koncentrálódik, az átlagos szállodai szobaárak mégis jóval alacsonyabbak, mint akár Bécsben vagy Prágában. A beszélgetésen részt vett szakemberek úgy látják, sokkal jobban ki kellene használni Budapest adottságait, annak érdekében, hogy magasabb árakon is meg tudják tölteni a magas színvonalú szállodákat. Jelenleg ugyanis 100-120 euró (30 ezer forint) körül kaphatunk szobát egy éjszakára egy ötcsillagos budapesti szállodába, ami igen alacsonynak számít.

Az MT Zrt. egyébként a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák számának 1,6 százalékos növekedését tűzte ki célul 2013-ra.