Hihetetlen, amit az Apple Indiában művel

Vágólapra másolva!
Hiába igyekezett bagatellizálni az elemzőknek az indiai terjeszkedésben rejlő potenciált az Apple, úgy tűnik, egyre nagyobb erőfeszítéseket tesz, hogy meghódítsa ezt a piacot is az iPhone segítségével. A terjeszkedés ígéretes, de jó eséllyel az átlagos értékesítési árak csökkenésével is együtt jár, így a profitban nem hagy akkora nyomot, mint az eladott darabszám alapján sejthetnénk.
Vágólapra másolva!

Három-négyszer annyi iPhone-t adott el az Apple Indiában a negyedik negyedévben, mint egyetlen negyedévvel korábban - véli az IDC technológiai piackutató és tanácsadó cég, miközben nagykereskedő partnerek egyetlen hónap alatt több száz százalékos bővülésről beszélnek. A lehengerlő keresletnövekedés hátterében az iPhone 5 állhat, de a kutatócég szerint ugyanígy nagy az érdeklődés az olcsóbbá tett régebbi modellek iránt is a világ második legnagyobb mobilpiacának számító országban.

Az Apple mindent meg is tesz a sikerért az egyre agresszívabb étrékesítési stratégiákkal, pedig nem is olyan rég a vállalat menedzsmentje nem tartotta vonzónak az erősen árérzékeny közönség és a sajátos piaci mechanizmusok miatt. Az Apple Indiában ugyanis jellemzően nem mobilszolgáltatókon keresztül tudja értékesíteni a készülékeket, ami a szolgáltatók ártámogatása és az előfizetéssel kombinált részletfizetések miatt vonzóbb induló árat tesz lehetővé a fogyasztók számára, hanem a "nyílt piacon", szolgáltatófüggetlen módon.

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója a legutóbbi gyorsjelentés után úgy nyilatkozott, hogy Indiát ugyan fontos piacnak tartja a társaság, de más országokban nagyobb potenciált lát egyelőre. Ezzel együtt az ország egyik legnagyobb mobilértékesítőjével, a mintegy 1000 üzletet üzemeltető TheMobileStore-ral erőteljes reklámkampányt indított januárban. Az üzletlánc vezérigazgatója az AllThingsD-nek azt nyilatkozta, hogy az iPhone-eladások 200 százalékkal nőttek egyetlen hónap alatt a kampány hatására.

Az Apple számára kulcsfontosságú, hogy új lendületet adjon a bevételekben legnagyobb részt képvislelő iPhone-üzletágnak. A kínai piacon ugyan látszódnak kedvező fejlemények, de azzal, hogy a cég eddig nem tudott megállapodni az iPhone terjesztéséről a mintegy 700 ezer ügyfelével a világ legnagyobb mobilszolgáltatójának számító China Mobile-lal, komoly lépéshátrányba került több fontos versenytársával szemben.

Az indiai értékesítések bővülése jó jel, de egyelőre meglehetősen alacsony bázisról történik a növekedés, ráadásul a kínai és indiai eladások arányának növekedése az árrés zsugorodásában is testet fog várhatóan ölteni az előttünk álló években, ami szintén visszafogja profit bővülésének ütemét.