Vízre bocsátotta készülő repülőgép-anyahajóját India. A Vikrant nevű hajónak egyelőre csak a teste készült el, a haditengerészet 2016-ban kezdi el a kész hajó tesztelését. Várhatóan 2018-ban fog hadrendbe állni.
A 260 méter hosszú, 60 méter széles hajót teljesen saját erőből építette fel India. A testet Kochi kikötővárosban szerelték össze, indiai gyártású acélból. A hajó terveit pedig helyi mérnökök készítették. Hasonló méretű haditengerészeti projekteket csak Nagy-Britannia, az Egyesült Államok, Oroszország és Franciaország képes végrehajtani.
Ha elkészül, akkor a Vikrant hangárjában húsz darab repülőgépnek lesz hely. A felszállórámpával rendelkező hajó fegyverzete várhatóan Mig-29K vadászgépekből és az indiai fejlesztésű HAL Tejas vadászgépekből fog állni. A repülőgépek mellett légtérfigyelő és tengeralattjáró-elleni harcra szolgáló helikopterből is fog hordozni tízet.
A Vikrant - és testvérhajója az atommeghajtású Vishal - építése mellett az ország egy kiszuperált orosz repülőgép-hordozó felújításával is megpróbálkozott. Az Admiral Gorskov nevű hajót 2004-ben vásárolta meg az indiai haditengerészet oroszországtól 2,3 milliárd dollárér. A hajó felújítása és modernizálása minden kiszabott idő- és pénzkeretet átlépett, majd a projekt megkoronázásaként a 2012. decemberi tengeri tesztek nem sikerültek, így leghamarabb idén októberben állhat hadrendbe a hajó.
Fegyverkezési verseny a Csendes-óceánon
Ázsiában a haditengerészeti fejlesztések évei zajlanak. Kína a nyolcvanas évek óta vásárol leszerelt repülőgép-hordozókat. Elsőként az ausztrál haditengerészet megunt HMAS Melbourne nevű hajóját vették meg, ezt követte három orosz hajó, a Minszk, a ma luxushotelként szolgáló Kijev és az 1998-ban megvásárolt, felújított és 2012-ben Liaoning néven hadrendbe állított Varjag. 2015-re pedig várhatóan elkészül az első, a Liaoning mintájára felépített kínai gyártású repülőgép-hordozó is.
Japán az elmúlt héten avatta fel Izumo nevű lapos fedélzetű helikopter-hordozó rombolóját. A 250 méteres hosszúságú Izumo a legnagyobb csatahajó, amit Japán a második világháború óta épített. A hajó hét tengeralattjáró-elleni és két kutató-mentő gépeket fog hordozni, marad azonban hely további öt helikopternek az Izumo hangárjában.