Tramtrain düböröghet az Alföldön

Vágólapra másolva!
Hódmezővásárhely és Szeged központját kapcsolja össze közvetlenül a Magyarországon egyelőre példa nélkül álló modell, a nagyvasúti és a villamospályát egyesítő közlekedési rendszer.
Vágólapra másolva!

Erről Göbl Vilmos sajtóreferens tájékoztatta az MTI-t. A hódmezővásárhelyi önkormányzat 931 millió forintos pályázatot nyújt be a beruházás engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére, a környezeti hatásvizsgálat és a környezetvédelmi engedély megszerzésére, a jármű előzetes típusengedélyének és részletes specifikációjának kialakítására. Ezek 2015 második felére készülhetnek el – közölte a sajtóreferens.

Göbl Vilmos hozzátette, a tramtrain szisztéma bevezetéséhez új szabályozási rendszert kell kialakítani, ki kell dolgozni az intézményi modellt, módosítani kell a pályahasználati díjrendszert. A kellő jogszabálymódosításokról készülnének el a javaslatok 2014 végéig, mintegy 230 millió forintos projekt keretében.

A tramtrain pályáját a tervek szerint óránkénti 100 kilométeres sebességűre fejlesztenék. Szeged-Rókus pályaudvarnál összekapcsolnák a nagyvasúti és a villamospályát, korszerűsítenék az állomásépületeket, Hódmezővásárhelyen pedig új, 3,3 kilométeres villamosvasúti pályát alakítanának ki. Ha nyernek a pályázaton, 8 darab 30 méter hosszú, diesel és elektromos üzemű tramtrain járművel büszkélkedhetnek majd a városok, amelyek a tervek szerint csúcsidőben 20 percenként követik egymást. Így Hódmezővásárhely központjából Szeged központjába alig fél óra lesz a menetidő.