Az autók akkumulátora ugyanúgy veszít a teljesítményéből az idő múlásával, mint például egy mobiltelefoné, csak míg ez utóbbit észrevesszük abból, hogy gyakrabban kell a töltőre dugni, az autó akku többnyire váratlanul adja fel, amihez jó eséllyel egy hideg téli reggelt választ. Ennek meglehetősen egyszerű az oka: nagy hidegben a kapacitásának akár a kétharmadát is elveszítheti az autó akkumulátora, így egy életciklusa vége felé járó darab, amely ősszel még eljátssza, hogy kutya baja, a kemény mínuszokban már nem képes beindítani a motort. Ilyen esetben két dolgot tehetünk: vagy segítséget kérünk egy másik autóstól és két kábel segítségével „bebikázzuk” az autónkat, vagy beruházunk egy új akkumulátorba. Aki az utóbbi megoldást választja, olvassa el ezt a cikkünket, ami az akkumulátor-vásárláshoz ad tippeket, most ugyanis a bikázás mikéntje következik. Még mielőtt bárki továbbklikkelne, hogy két akkumulátort bármikor össze tud kötni két kábel segítségével, nem árt tudni, hogy ilyenkor az autó elektromos rendszere könnyen megsérülhet, extrémebb esetben a motortér is lángra kaphat.
Fontos, hogy mindkét autóról vegyük le a gyújtást a procedúra előtt, és kapcsoljuk le az elektromos fogyasztókat (szellőztetés, rádió, ülésfűtés,). Mivel a kábelek színe (piros és fekete) eltérő, ezért nagyon el kell nézni, hogy fordítva kössük be a sarukat, amelyek időrendi felhelyezése az alábbi: először a lemerült akku pozitív sarujára tegyük mondjuk a piros kábel egyik végét, majd a másik végét a segítségül odaállt autó akkumulátorának szintén pozitív sarujára kell kötni. Ezután az indító akkumulátor negatív sarujára csíptessük a fekete kábel egyik végét, majd a másiknak keressünk valami jó kis földelési pontot, mondjuk a segítségre szoruló autó motorterében valami fémet, ami lehet a motorblokk, motortartó fémkonzol, csak a fényezett részeket kerüljük.
Ha végeztünk a két autó összekötésével, indítsuk be a segítőt, és várjunk legalább egy percet, majd a tehetünk egy kísérletet a lerobbant járgány beindítására. Az az idő, ami alatt magához tér a lemerült akkumulátor, sok mindentől függ: például, hogy mennyi szufla maradt a gyengélkedő akkumulátorban, az indító autó akkumulátorának teljesítményétől, valamint a bikázáshoz használt kábel ellenállásától is. Ebből azért már sejteni lehet, hogy az a legmacerásabb párosítás, amikor egy kisköbcentis benzines autóval próbálunk bebikázni egy csontra lemerült nagyobb dízelt, ami jó pár perces töltést jelenthet, feltéve, ha közben nem olvadnak el az olcsó kábelek. A hatékonyabb és gyorsabb töltésért egyébként érdemes megemelni a segítő autó fordulatszámát 2-3 ezer környékére.
Ha nem egy égve maradt izzó, vagy bekapcsolva felejtett fogyasztó, hanem a hideg miatt merült le az akkumulátorunk, jobb ha az első utunkon beszerzünk egyet, mert a következő reggelen jó eséllyel ismét képtelen lesz beindítani a megdermedt motort. Kézenfekvő megoldás lehet még a betolás, de ezzel az a baj, hogy ha van katalizátor az autónk kipufogórendszerében, akkor hamar tönkretehetjük azzal, hogy elégetlen üzemanyag-keverék kerül bele a nagy tili-toliban.