A magyarok imádják a szárítógépeket

szárító
Vágólapra másolva!
A tartós műszaki cikkek értékesítése a harmadik negyedévben kilenc százalékos növekedést ért el 2013 hasonló időszakához viszonyítva. A GfK szerint annak ellenére, hogy a piac még mindig növekszik, a növekedés üteme csökkent. A teljes értékesítési összforgalom 122,2 milliárd forintot tett ki. A növekedés fő motorja az okostelefonok, notebookok és a táblagépek szegmense volt, de a kis-és nagy háztartási gépek is eredményes negyedévet zártak.
Vágólapra másolva!

Háztartási nagygépek piacán nem állt meg a növekedés: 2014 harmadik negyedéve is hasonló növekedéseket produkált, mint az első két negyedév – 2013 azonos időszakához képest 23 százalékkal nőtt a szektor. Mindegyik árucsoport kétszámjegyű bővülést tudhat maga mögött, de a legkiemelkedőbb teljesítményt a mosógépek, a szárítógépek és a mosogatógépek nyújtották.

Bár a háztartási kisgépeknél az év vége a legerősebb periódus, a harmadik negyedév is erőteljes növekedést hozott. Az előző év azonos időszakát 19 százalékkal haladta meg az értékesítés. Szépen fogytak a kávéfőzők, a porszívók, a kenyérpirítók és a szájápolási termékek is.

Elkapkodják az okostelefonokat

A telekommunikációs szektor teljesítménye továbbra is nagyon erős, a harmadik negyedévben a teljes eladás értékben 13 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Míg a hagyományos telefonok folyamatosan veszítenek a népszerűségükből – 40 százalékot csökkentek értékben tavalyhoz képest –, addig az okostelefonok szárnyalnak, értékben közel 20 százalékkal mutatnak magasabb eladási szintet, mint tavaly.

Viszik az okostelefonokat, mint a cukrot Forrás: Origo

Az IT szektor 8 százalékos növekedést tudhatott magáénak. A régóta tartó trend továbbra is folytatódik, a legerősebb teljesítményt most is a tabletek érték el, amely tendencia állandósulni látszik, előreláthatóan a karácsonyi sikertermékek listáján ismét előkelő helyet foglalnak majd el ezek a termékek. 2014 harmadik negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon negatívan zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 3 százalékkal esett vissza. Egyedül a lapostévék, a játékkonzolok és az akciókamerák tudtak erősíteni tavalyhoz képest.

Az irodatechnikai eszközök piaca 8 százalékkal marad el az előző évi adatoktól, míg a fotó szektor 17 százalékkal alacsonyabb értékesítési forgalmat ért el.