Derűsen látja a jövőt az Adidas

Vágólapra másolva!
Pozitív hírekkel szolgált az Adidas menedzsmentje az új öt éves tervet illetően, az árbevétel és a nyereség szép növekedést mutathat a következő években, ugyanakkor a vezetés két lábbal a földön állva tűzte ki a célokat.
Vágólapra másolva!

Optimista célokat vállalt az Adidas a következő öt évre, a menedzsment bízik a talpra állásban az elmúlt évben látott gyenge szereplés után.

2020-ra 22 milliárd eurós lehet az árbevétel, ami éves alapon 7,1 százalékos növekedést jelentene a következő években. A devizahatásoktól tisztított árbevétel 7-9 százalékos növekedést mutathat majd, ami valamivel jobb a jelenlegi 5-6 százaléknál. A menedzsment tehát látszólag nem számol azzal, hogy az euró további gyengülése miatt javulhat az értékesítési teljesítmény. Ezzel együtt az értékesítési teljesítménynek javulnia kell majd a célok eléréséhez, a három pillérből álló új stratégia ezt segítheti.

Az Adidas jelentős fókuszt helyezne 6 nagyvárosra (Los Angeles, New York, London, Párizs, Shanghai, és Tokió), és ezekben a városokban próbálná legyőzni versenytársait. A cég szerint a globális márkák sikere a globális nagyvárosokban dőlhet el, ezért lehet nagyobb fókusz ezeken a területeken. A három pillérből álló új stratégiának ez lehet a legfontosabb eleme.

A második fő pillér a nyitottság lehet, ami a különböző sporttermékek tervezésénél érhető majd tetten. A menedzsment próbál majd minél jobban figyelni a vásárlói igényekre és visszajelzésekre, és piacvezető partnerei segítségével minél inkább egyedivé és innovatívvá tenné a termékeit.

A harmadik pillér a sebesség növelésére irányul, aminek segítéségével a gyorsan változó fogyasztói igényeket gyorsabban elégítené ki a vállalat. Ebben az eKereskedelem lehet nagysegítségére a vállalatnak, amitől 2020-ban már 2 milliárd eurós árbevételt vár az Adidas. Ez a készletek csökkenését is segítheti, így a szezonok váltakozása miatt nem kellene sok árut nyomott áron, kedvezménnyel értékesíteni.

A nettó nyereség éves alapon 15 százalékkal nőhet majd a következő években a menedzsment céljai szerint, ami lényegében megegyezik az elemzői konszenzusában szereplő várakozásokkal.

A részvényesek felé közben nőhet a visszajuttatás mértéke, mivel az éves nyereség 30-50 százalékát fizetheti ki évente a menedzsment, szemben a korábbi 20-40 százalékos céllal. Az 1,5 milliárd eurós részvény visszavásárlási program is folytatódik, ezek a bejelentések így egyértelműen kedvezően értékelhetőek a befektetők szempontjából.

Ugyanakkor a mai borongós piaci hangulatban nem szerepel jól az Adidas részvénye sem, két százalék feletti mínuszban van az árfolyam.