Az ingolstadti központban éppen akkor kezdtek házkutatást, amikor a társaság bemutatta 2016-os üzleti jelentését. Vizsgálódtak a többi között az Audi neckarsulmi üzemében, és a VW wolfsburgi központjában is.
A müncheni ügyészség közleménye szerint az eljárás mintegy 80 ezer, az Egyesült Államokban értékesített autóval kapcsolatos, amelyeket a gyanú szerint a károsanyag-kibocsátási értékeket meghamisító berendezéssel szereltek fel. Az eljárást ismeretlen tettes ellen indították csalás és jogsértő reklám gyanúja miatt.
A házkutatások révén legfőképpen azt igyekeznek tisztázni, hogy
ki tudhatott a kibocsátási értékeket meghamisító technológia alkalmazásáról,
és arról, hogy a cég hamis adatokat közölt-e gyártmányairól. Az úgynevezett dízelbotrány az Audinál kifejlesztett V6-3.0 típusú dízelmotorral működő, 2009 és 2015 között eladott kocsikat érinti.
Tegnap közzétette a francia versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal (DGCCRF) jegyzőkönyvét a motorok emissziós értékeiről a francia Libération című lap. A jegyzőköyv alapján január 12-én ügyészi eljárás indult a Reanult ellen, mert a gyár a gyanú szerint hasonló csaló szoftvert használt a dízelmotorjainál, mint a Volkswagen. A lap azt állítja, hogy a jegyzőkönyv a Renault egyes motorjainak teljesítménye közötti eltérésekre világított rá a próbapadon történt tesztelés és a valós körülmények közötti használat során. A Libération szerint az elmúlt hét évben mintegy 900 ezer járművet szerelhettek fel csaló szoftverrel.
A Renault gyár közleményében úgy reagált, hogy nem használtak csaló szoftvereket, és nem kíván egy folyamatban lévő eljárást kommentálni, kizárólag az ügyben eljáró vizsgálóbíróknak tartozik magyarázattal.
A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a vállalatcsoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.