A visszahívás 174 027 belföldön gyártott, illetve 145 018 importált járművet érint a kínai piacfelügyeleti hatóság közlése szerint.
A BMW azért kényszerült a visszahívásra, mert a kartergáz elvezetésére szolgáló PCV szelepnél anyag- és gyártáshibát észleltek.
Ezek a tájékoztatás szerint közvetve rövidzárlathoz, túlmelegedéshez vezethetnek, ezzel pedig a gyulladásveszély kockázatát növelik meg.
A BMW bejelentette, hogy a hibás alkatrészeket minden érintett járműben díjmentesen cserélik.
Ez már nem az első, nagyszámú járművet érintő visszahívása a cégnek az idén Kínában. Legutóbb 360 ezer autót kellett visszarendelniük áprilisban. Az év első hónapjaiban, hat különböző felhívással a cég összesen már 830 ezer járművét rendelte be valamilyen gyártási probléma miatt, ami több, mint a 2018-ban Kínában értékesített autóik száma (640 ezer).
2018 év végén pedig Dél-Koreában kellett a vállalatnak közel 3 milliárd forint értékű büntetést fizetnie azért, mert több autónak kigyulladt a motortere. Akkor 65 különböző modell összesen 172 ezer járművét kellett visszarendelni a probléma megoldására.