A 2015-ben érkezett 8. generációs Toyota Hilux kínálatából eddig nagyon hiányzott a nagy teljesítményű modellváltozat, eddig ugyanis csak a 2,4 literes, 150 lóerős, 343 Nm nyomatékú dízellel lehetett megvenni a japán igáslovat, ami
harmatos menetteljesítményekhez (0-100 km/h: 13,2 mp, 170 km/h) volt csak elég.
Pedig azok a vásárlók, akik prémium szabadidő-autókból ülnek át pickupba, erős dízelt keresnek, ma már a magyarországi piac több mint felét a 170 lóerőnél erősebb autók teszik ki.
Éppen ezért a felfrissített Hiluxban egy új, 204 lóerős, 500 Nm (kézi váltóval 420) forgatónyomatékú, 2,8 literes négyhengeres dízelmotor mutatkozott be, amelyhez továbbfejlesztett hatfokozatú automata váltót is kínálnak. A Toyota szerint a downsizingnak nincs helye a haszonjárművek között, a nagy lökettérfogat ugyanis garancia a tartósságra, ami nem elhanyagolható egy
3,5 tonnás utánfutót elvontatni képes
autó esetében.
Az automata váltós Hilux 10,7, a kézi váltós 10,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órás sebességre, az átlagfogyasztásuk 8,7-10,1, illetve 7,9-9,0 liter gázolaj 100 km-en a WLTP mérés szerint.
Nem az erősebb motor az egyetlen műszaki változás, amit a 8. generáció második modellfrissítése hozott. Újak a lámpák, a sárvédő-szélesítések és a hűtőmaszk, amik robusztusabb megjelenést kölcsönöznek a pickupnak.
A futóműben elöl-hátul újak a lengéscsillapítók, és hátul a laprugók,
amitől nemcsak a kényelem javult, hanem állítólag a változó rásegítésű hidraulikus kormányzás is közvetlenebbé és pontosabbá vált.
Az új, az összkerékhajtású Hilux változatokon hátsókerekes üzemmódban aktiválható elektronikusan működő fékező rendszer helyettesíti a hátsó differenciálzárat, így enyhén javul a hátsó kerekek tapadása. Szintén a terephasználatot teszi könnyebbé a 8
50-ről 680/percre csökkentett alapjárat,
a finomabban adagolható gázpedál, a felfrissített menetstabilizáló rendszer, valamint a kerekek kormányszögét figyelő monitor.