A Stellantis jól debütált az európai piacon, emelkedéssel nyitottak a részvények

OUTSIDE CAR ECONOMY FACTORY ENGLAND WORKSHOP SHED SYMETRY CHRISTOPHE LEPETIT SYMETRICAL LUXURY INDUSTRY WAREHOUSE HANGAR TYRE WHEEL BENTLEY ONLYWORLD WESTERN EUROPE EUROPE VOITURES AUTOMAKER HORIZONTAL
Néháy tucat autót még befejeztek
Vágólapra másolva!
A Stellantis részvényei erősen debütáltak az európai piacokon, 8 százalékos emelkedést könyvelhettek el hétfőn. A milánói tőzsdén jegyzett cég részvényárfolyama 12,758 euróról indult és 13,59-en állt meg, a párizsi értéktőzsdén hasonló ívet írt le. A világ 4. legnagyobb autógyártó vállalatának értéke így 42 milliárd eruóra emelkedett.
Vágólapra másolva!

Szakértők szerint az emelkedés egy része technikai okokkal magyarázható. Például az előző héten kifizetett osztalékok egy részét most újra befektették Az Intensa Sanpaolo elemzője szerint azonban

a cég még alulértékelt versenytársaihoz képest, amiben várhatóan csak az év második felében fog változás bekövetkezni.

Illusztráció Forrás: AFP/ONLYWORLD.NET/Christophe Lepetit

Mint arról korábban már írtunk, a francia Peugeot S.A. (PSA) és az olasz-amerikai Fiat Chrysler Automobiles (FCA) fúzióra lépett, mellyel

létrejött a negyedik legnagyobb autógyártó, évi 165 milliárd eurós bevétellel és körülbelül 8 millió előállított autóval.

Az egyesülésre január 4-én került sor, amikor az Európai Unió Versenyhivatala után a két cég részvényesei is jóváhagyták a 38 milliárd dolláros összeolvadást. A cég részvényei ezt követően január 18-án debütáltak a párizsi és milánói értéktőzsdén.

Carlos Taveres vezérigazgató szerint az összefonódással járó költségcsökkenés körülbelül 25 milliárd eurót jelent majd az évek során a részvényeseknek. A tervek szerint évi 5 milliárd eurós költségcsökkentést kívánnak elérni gyárbezárás nélkül.