Megduplázta profitját a TV2 csoport

2016. 08. 02., Budapest, Főváros, Kiosk, MTVA, Olimpia, Sajtótájékoztató, Samsung, Szurkolói központ, Vodafone 2016. 08. 02. Budapest Főváros Kiosk MTVA Olimpia Sajtótájékoztató Samsung Szurkolói központ Vaszily Miklós az MTVA megbízott  vezérigazgatója
Vaszily Miklós, az MTVA vezérigazgatója.
Vágólapra másolva!
A TV2 csoport piaci részesedése 2020-ban a 18 évesnél idősebb korosztályban az egész napra vonatkozóan 25,6 százalék volt az RTL Magyarország 20,8 százalékával szemben, azaz majdnem ötödével nagyobb az elérése a felnőtt lakosság körében – erről is beszélt Vaszily Miklós, a TV2 elnöke a Világgazdaságnak. A 2019-hez képest is látványosan javuló eredmények pedig további bővüléshez adhatnak alapot.
Vágólapra másolva!

Míg a kereskedelmi célcsoportot nézve nagyjából kiegyenlített az erőviszony az RTL és a TV2 között,

a teljes felnőtt lakosságot és különösen az 50 év fölötti korosztályt nézve felülreprezentáltak vagyunk, sokkal több embert érünk el, mint a fő konkurensünk.

A TV2 Csoport piaci részesedése

2020-ban a 18 pluszos korosztályban az egész napra vonatkozóan 25,6 százalék volt az RTL Magyarország 20,8 százalékával szemben, azaz majdnem ötödével nagyobb az elérésünk a felnőtt lakosság körében.

A kormányzat számára pedig nincs jelentősége sem a főműsoridőnek, sem a fogyasztói szempontból legaktívabb csoport megszólításának, mivel a komplett társadalom felé kommunikál - erről is beszélt az interjúban Vaszily Miklós, a TV2 elnöke.

Az interjúban kitért arra is: a Covid-19 átrendezi a médiapiacot, ezt az állítását továbbra is fenntartja. Vaszily Miklós úgy véli, a sokszereplős hazai piac szűkülni fog, bizonyos nemzetközi érdekeltségek a globális tevékenységükre való fókuszálást preferálják, ezért az olyan perifériás pozícióik, mint a magyar, felszabadulhatnak a helyi szereplők előtt.

Vaszily Miklós egy korábbi felvételen Fotó: Adrián Zoltán - Origo

"Ugyanez igaz a régió egészére. Ha ilyen lehetőség adódik, a TV2-nél mindig megvizsgáljuk ezeket. A tévés szegmensben a kis és közepes külföldi szereplőknél minden elképzelhető" - tette hozzá az elnök.

Vaszily Mikós azt is elmondta, markáns volt az állami jelenlét a hirdetési piacon, ami nem meglepő a koronavírussal kapcsolatos lakossági tájékoztatás szükségessége miatt.

A tévés összhirdetések 64 milliárd forinton zártak, ebből 9 milliárd kötődik az állami hirdetőkhöz.
"Ez a hozzávetőlegesen 14 százalékos arány jelentős, de figyelembe véve a Covid miatti rendkívüli állapotot, nem tartom túlzásnak. Természetesnek látom, hogy az állam masszívan kommunikál a tévén keresztül, hiszen ez az a felület, amelyet kicsitől a nagyig mindenki követ" - mondta.

Vaszily Miklós azt mondta,

az előző pénzügyi év kifejezetten jól alakult a TV2-nél, különösen, ha figyelembe veszik a Covid miatt a vártnál lényegesen nehezebb körülményeket.

"Bár még közvetlen zárás előtt vagyunk, ezért a végső számok nem állnak rendelkezésre, az adózott eredményünk várhatóan meghaladja a 3,5 milliárd forintot, a 2019-es 1,7 milliárdos eredmény után" - ismertette.

A javulásban komoly szerepet játszott, hogy végrehajtottunk egy költséghatékonysági intézkedéssorozatot, amely még 2019 közepén indult a menedzsmentváltást követően, illetve a tavalyi évben restrukturáltuk a vállalat finanszírozási hátterét - mondta a TV2 elnöke.