Rejtélyes forrásokból milliókat költ Karácsony Gergely arra, hogy a Facebookon kampányoljon

Pride-felvonulás Budapesten, Pride, Budapest, Budapest Pride 2021, LMBTQ, LMBT, LGBT, 2021.07.24., Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere, főpolgármester
Vágólapra másolva!
Kiugróan magas összeget, hét nap alatt 11,5 millió forintot költött Facebook-hirdetésekre Karácsony Gergely - derül ki a baloldali városvezető közösségi oldalán elérhető adatokból. Ennek nagy részét papíron a júniusban létrehozott mozgalma állta, ami nem mellesleg komoly finanszírozási kérdéseket vett fel. Az önkampány annyira fontos a főpolgármesternek, hogy még a fővárosi önkormányzat kasszájából is elvett erre a célra. 
Vágólapra másolva!

Kiugróan magas összegeket mutat a Facebook-hirdetéstár Karácsony Gergely hivatalos politikusi oldalán. A közösségi oldal összesítése szerint a baloldali városvezető augusztus 21-e és 27-e között, azaz

hét nap alatt több mint 11,53 millió forintot költött közösségi médiás hirdetésekre, ami napi közel kétmillió forintot jelent.

Jelenleg 83 hirdetése aktív, ezek közül több olyan is akad, amivel több mint egymillió felhasználó elérését célozta meg. 2019 áprilisa óta összesen már közel 55,7 millió forintot fizetett ki önreklámra.

Forrás: Facebook/Karácsony Gergely

A hirdetések nagy részét (11 441 279 forint) papíron a Kilencvenkilenc Mozgalom Egyesület finanszírozta, de jogilag erősen vitatható módon még a fővárosi önkormányzat (82 ezer forint) is beszállt a költségekbe.

Mivel az általa létrehozott Kilencvenkilenc Mozgalmat két hónapja, júniusban jegyezték be a bíróságon, így felmerül a kérdés, hogy egy vadonatúj szervezet hogyan tud ilyen rövid idő leforgása alatt ennyi pénzt belerakni Karácsony kampányába. A frissen alapított egyesület beszámolója egyelőre nem érhető el, azt a jogszabályok értelmében elég csak jövő tavasszal, a parlamenti választás után nyilvánosságra hozni.

Közel nyolcmillió forint egy hét alatt facebookos hirdetésekre meglehetősen soknak számít, amit jól mutat, hogy más politikusok a nyomába sem érnek Karácsonynak, csupán a töredékét költötték erre a célra: Gyurcsányné, a DK uniós képviselője (411 ezer, Jakab Péter Jobbik-elnök 172 ezer, Fekete-Győr András, a Momentum vezetője 231 ezer, és Márki-Zay Péter nulla forintot költött saját maga népszerűsítésére (igaz, az általa vezetett Mindenki Magyarországa Mozgalom 423 ezer forintot).

Mint ismert, Karácsony Gergely Gyurcsány Ferenc utasítására elindult az úgynevezett előválasztáson, a DK elnöke őt jelölte ki a baloldal közös kormányfőjelöltjének. Egyébként hétfőn vette kezdetét a Gyurcsány-show ajánlásgyűjtési szakasza: a fentiekből is jól látható, hogy Karácsony bizonyítani szeretne főnökének.

Miközben a főpolgármester két kézzel szórja a pénzt saját kampányára, addig az általa irányított Budapesten állandósultak a dugók, romlott a közbiztonság, és komoly köztisztasági problémák alakultak ki.