A kompakt szabadidő-autó a szintén nem éppen konvencionális megjelenésű, tavaly érkezett Hyundai Tucson testvérmodellje lesz, nagyrészt azonos technikával. Júniusban mutatkozott be a koreai és az észak-amerikai piacra szánt változata, most pedig - a Müncheni Autószalon előtt pár nappal - a
75 mm-rel rövidebb tengelytávú, más hajtásláncokkal szerelt, eltérő futóműhangolású európai változatról is lehullt a lepel.
Az előző, 2015-ben bemutatott Sportage a Kia legnépszerűbb SUV modelljének számított Európában. Fő vonzerejét a tartósnak és megbízhatónak ismert 1,6 literes, benzines szívómotor, a 7 éves garancia, és a jó ár-érték arány jelentette, amit a magyar vevők is észrevettek.
Most azonban a Sportage elveszítette a népszerű szívómotorját,
lesz helyette turbós 1,6-os lágy hibrid 150 és 180 lóerővel, valamint 230 lóerős öntöltő és 265 lóerős konnektoros hibrid is, bár ez a vékonyabb pénztárcájú vevőket aligha fogja vigasztalni. Még az 1,6-os dízelt is megtartotta a Kia (ellentétben a Hyundai-jal), a négyhengeres CRDi 115 és 136 lóerővel lesz választható.
Az ötödik generációs Sportage formáját a korábban a BMW dizájnigazgatójaként dolgozó Karim Habib vezetésével alkották meg, különösen a frontrész sikerül merészre a rejtett fényszórókkal és a bumeráng alakú nappali fényekkel. Ilyen szokatlan és bátor formájú SUV nem nagyon van a piacon, igaz, a Hyundai Tucson sem nevezhető átlagos megjelenésűnek.
4515 mm hosszú (koreai/amerikai kivitel: 4600 mm), 1865 mm-es széles, és 1645 mm magas az európai változat, a tengelytávja 2680 mm (koreai/amerikai kivitel: 2755 mm),
a csomagtartója 591 literes, ami jelentős növekedés a korábbi 503 literhez képest.
A hátsó ülések 40:20:40 arányban előredönthetők, így akár 1780 literes térfogat is nyerhető.
A Sportage használói egy applikáción keresztül távolról is elérhetik autójukat, ezzel olyan fedélzeti funkciókhoz is hozzáférhetnek, mint a Kia Live Services szolgáltatások, az online navigáció, a hangfelismerés, vagy a naptár-szinkronizálás. Az autó helyén kívül az is lekérdezhető, hogy a Sportage ajtajai és ablakai zárva vannak-e.
Ez az első Sportage, amiben
megjelenik a terep üzemmód,
amely automatikusan módosítja a hajtáslánc és a kipörgésgátló/ESP beállításait, így hóban, sárban és homokban könnyebben lehet haladni. A Terrain Mode-on kívül három üzemmód állítható be: Comfort, Eco és Sport. Újdonság a feláras, adaptív csillapítású felfüggesztés, a kb. 650 ezer forintba kerülő automatikus összkerékhajtás minden hajtáslánccal párosítható.