Eltörölnék az Egyesült Államokban az emelt szintű matematikaoktatást a gyengébben teljesítő fekete és latino diákok miatt

Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államokban egy „reform" keretén belül eltörölnék az emelt szintű matematikaoktatást, a hivatalos indoklás szerint azért, mert így segítenék a gyengébben teljesítő fekete és latino diákokat. A tervezet ellen több mint 900 amerikai matematikatanár és reál tantárgyakat oktató pedagógus tiltakozik, szerintük ez nem segítené a színes bőrű diákokat, hanem épp ellenkezőleg: megnehezítené a felzárkózásukat.
Vágólapra másolva!

Az Egyesült Államokban nagy vitát kiváltott „reform" kezdeményezőinek a célja, hogy megszüntessék az emelt szintű oktatásra jellemző faji egyenlőtlenséget: a fekete és a jelentős részben migráns hátterű latino diákok alulreprezentáltságát - írja az RT.

Az indítványozók által javasolt reform után az amerikai középiskolás diákok számára azonos, azonosan alacsony szintű matematikaoktatás állna csak rendelkezésre, hogy csökkenjen a teljesítményben mutatkozó – és a gyengébb képességűeket zavaró – jelentős különbség is.

A nyílt levél aláírói – köztük a Harvard és a Yale egyetemek tanárai – ugyanakkor arra figyelmeztetnek, hogy a középiskolában hátrányba kerülő és tehetséges matematikuspalánták élete a felsőoktatásban lesz jóval – és szükségtelenül – nehezebb:

az egyetemeken még több erőfeszítést kell majd tenniük, hogy felzárkózzanak a nemzetközi iskolákból, vagy az amerikai magánoktatásból érkező évfolyamtársaikhoz.

Ha pedig egy tehetséges diák mégis már a középiskolában szeretné emelt szinten tanulni a matematikát, akkor

a drága magániskolák közül kell majd választania. Utóbbiak pedig a hátrányos helyzetű, nagyrészt színes bőrű diákok számára nem lesznek megfizethetők.

Ez pedig valóban ellentmondana az esélyegyenlőség elveinek, ellentétben az érdeklődés és a tehetség szerint szabadon rendelkezésre álló különböző oktatási programokkal.