Több száz alkatrészt árvereznek el a világ legnagyobb utasszállító repülőgépéből

Egy A380 típusú repülőgép
Vágólapra másolva!
Az A380-as 2005. április 27-én hajtotta végre szűzrepülését a toulouse-i repülőtérről. Utasok milliói zárták a szívükbe a Superjumbo néven elhíresült, azóta ikonikussá lett repülőgép típust. A kétfedélzetes repülő nem csak összetéveszthetetlen formája miatt vált világhírűvé: az üzemeltető légitársaságok az általa biztosított komfortra és a repülő hírnevére önálló marketing kampányokat építettek, de a repülőgép gyártásánál alkalmazott csúcstechnológia is híressé tette a típust – még azok körében is, akik nem repültek vele. Ebből a szenvedélyből táplálkozva az Airbus úgy döntött, hogy 2022. június 23-25 között aukciót szervez, amelyen az A380-as bizonyos alkatrészeire lehet licitálni. Így a rajongóknak lehetősége lesz arra, hogy egy darabka valódi történelmet vásároljanak, áll a társaság közleményében.
Vágólapra másolva!

Lámpák, lépcsők, fedélzeti bár, kartámaszok, ülések, utaskiszolgáló zsúrkocsik, sőt, még a pilótafülke „menekülő kötele" is az aukcióra bocsátott termékek között lesz: közel 500, főleg a kabinberendezésből származó tárgyra lehet majd licitálni a Marc Labarbe nemzetközi aukciósház által szervezett árverésen, amelyen online és személyesen is megtehetik tétjeiket a repülés rajongói.

A licitből befolyó összeg legnagyobb része az Airbus Foundation alapítványhoz kerül és humanitárius kezdeményezések finanszírozására fordítják. A bevétel egy másik része a légiközlekedés hagyatékának gondozásával foglalkozó AIRitage egyesülethez kerül.

Az aukcióra bocsátott alkatrészek többsége a 13-as szériaszámú A380-asból való, amely 2008. október 23-án állt kereskedelmi forgalomba, fedélzetén három osztályos konfigurációban 489 utast szállíthatott. Más alkatrészek, így az üzleti osztályú ülések egy másik példányból származnak.

Egy A380 típusú repülőgép Forrás: Airbus

A 13-as szériaszámú repülőgépet 2021-ben vonták ki a forgalomból és a fenntartható módú szétbontásban világelső Tarmac Aerosave bontotta alkatrészeire, ezek jelentős része, közel 90 százaléka újrahasznosítható.

Az aukció azonban nem jelenti azt, hogy az A380-as típus pályafutása véget ért volna. Az utolsó legyártott példány, a 272-es szériaszámú gép átadása az Emirates számára sem jelentette a program végét. Az utasok örömére a Superjumbo még több évtizedig teljesíthet szolgálatot a világon.

Ez az aukció egyben tisztelgés is az A380-as előtt, mivel ez a program tette lehetővé az Airbus számára, hogy azzá váljon, ami mára lett belőle: a világ vezető innovátora, amely hatékony repülőgépek teljes palettáját kínálja és egy globális vállalatcsoport, amely úttörő a fenntartható és biztonságos légiközlekedésért dolgozó ökoszisztémában. A licittel kapcsolatban további részleteket a társaság a későbbiekben fog közölni - áll közleményükben.