Megszűnik egyes mozikban az ülőhelyek eltérő árazása

Míg ülsz a moziban, kirohad a szád: Ők a legkegyetlenebb foggyilkosok, Dr. Life
Vágólapra másolva!
Az amerikai AMC Entertainment mozihálózat idén jelentette be, hogy új árképzési stratégiát alakít ki, és drágábban adja a jobb ülőhelyeket. A vállalat a tesztek után most meggondolta magát, és visszavonta döntését.
Vágólapra másolva!

Az AMC februárban jelentette be, hogy az amerikai piacon új árképzései stratégiát tesztel. Ennek értelmében a mozilátogatóknak többet kell fizetniük a legjobb ülőhelyekért a termekben. Emellett a projekt keretén belül csökkentek a kevésbé vonzónak tartott ülőhelyek, például az első sorban.

Úgy tűnik azonban, hogy a program nem járt sikerrel, ugyanis az AMC most bejelentette, hogy elveti az új árképzései programot. A döntés hátterében az állhat, hogy a moziipar megszenvedi a gyenge nyári szezont.

Emellett az AMC részvénye idén csupán 5 százalékot emelkedett, ami elmaradt a szélesebb piac teljesítményétől. A mozilánc bejelentése szerint az árképzései program a következő hetekben ér véget azokon a helyszíneken, ahol bevezették.

A kísérleti program során a cég megállapította, hogy

a mozilátogatók az alacsonyabb jegyárak ellenére sem választották nagyobb számban az első sort.

Kiderült továbbá, hogy a legtöbben a korábban preferált ülőhelyekre vettek jegyet, függetlenül a magasabb ártól.

A mozilánc közölte, hogy a jövőben tesztelni fogja, miként tudja kényelmesebbé tenni az első sor ülőhelyeit.

Forrás: CNBC