Tavaly a harmadik egymást követő évben értékesítési rekordot ért el a BMW Group Magyarország. BMW-ből tavaly 5.243, Miniből 678 darab állt forgalomba hazánkban, ami 10, illetve 41 százalékos éves értékesítési növekedést jelent, holott a teljes piac és a prémium piac is minimálisan csökkent. A BMW 15 év után lett ismét a legnépszerűbb prémium autómárka, piaci részesedése a prémium szegmensben 30,6%, a teljes újautó-piacon 4,9%.
A tisztán elektromos modellek kereslete 68 százalékkal nőtt 2022-höz képest.
Részarányuk a teljes értékesítésből több mint 15%-ot tett ki, ami 926-os darabot jelent. A legnépszerűbb villanyautók a BMW iX3 (231 darab), a BMW i4 (215 darab), a BMW iX (208 darab), a BMW iX1 (119 darab), és a Mini Cooper SE (105 darab) voltak.
Plug-in hibrid BMW-ből 891-et adtak el Magyarországon tavaly, ami 15%-os növekedés a megelőző évhez képest, a legnépszerűbbek ilyen típusok az BMW X5, BMW X3 és az BMW 5-ös sorozat voltak.
A 3-as és 4-es sorozat összesen 1408 darabos eladást produkált, ami a három és félszerese a rivális Mercedes-Benz C-osztály és az Audi A4/A5 modellcsaládok eladásainak. Új éllovas került a BMW márka értékesítési toplistájának csúcsára:
794-en választották a 4-es sorozat modelljeit,
közülük 215-en a Gran Coupé elektromos meghajtású változatát, az i4-est. A dobogó második fokán a 20%-os csökkenés után is az X5 áll (687 db), amit a X3/iX3 követett 668 darab értékesített példánnyal.
A hazánkban hosszú éveken át a legnépszerűbb BMW-nek számító 3-as sorozat a 614 darabos eredményével ezúttal leszorult a dobogóról. A 2-es sorozat (398 db), az 5-ös sorozat (368 db), az X1/iX1 (346 db), valamint az X6 (309 db) is mind bőven 300 darab feletti számokat produkált.
A BMW értékesítésének immár több mint felét, 53%-át a szabadidő-autók tették ki, melyek közül az X3-as volt a legnépszerűbb 668 darab autóval. Alighanem ezzel is összefügg, hogy tavaly 100-ból 77 darab BMW összkerékhajtással talált gazdára Magyarországon, ami Európában is kimagasló aránynak számít.
A BMW M és a kissé gyengébb M Performance modellekből összesen 993 darab kelt el, a két kategória 50-50%-ban osztozott a sportrészleg eladásain. Az M4 (142 db), az M3 (123 db), az i4 M50 és a vadonatúj XM voltak a legnépszerűbbek. Sikeres rajtot vett az új M2, a régóta várt M3 Touring, illetve a tavalyi év utolsó időszakában megjelent i5 M60 xDrive és i7 M70 xDrive is.
Korábban nem látott mértékű népszerűséget élvezett tavaly hazánkban a Mini is: az értékesítési volumene egy nagy flottavásárlás miatt 41%-kal emelkedett egy év alatt, ami 678 darab átadott modellt jelent. A brit kisautómárka mellett döntők 55 százaléka a 3 és 5-ajtós, illetve a kabrió modellt választotta, a Countryman részesedése 38, a Clubmané 7 százalékos volt.
A BMW Group globális szinten is értékesítési rekordokat könyvelhetett el. A vállalatcsoport világszerte 2.555.341 darab BMW (2 253 835 db; +7,3% 2022-höz képest), MINI (295 474 db; +0,9%) és Rolls-Royce (6 032 db; +8%) modellt értékesített. A tisztán elektromos meghajtássál eladott autók száma 376.183 darab volt, ami 74,4 százalékos növekedést jelent egy év alatt.