Önreklám - Audi A6 Avant 3.0 V6 TDI quattro

2005.08.09. 12:26

Ha egy autóról lebontjuk azt a vastag közhelyburkot, amibe a marketingosztályok csomagolják, rendszerint egy középszerű, viszonylag vérszegény járművecskét kapunk. Az A6-os kombival viszont megúszhatjuk ezt a kiábrándulást, mert ez az autó akkor is nagyon jó, ha figyelmen kívül hagyjuk a reklámszövegeket.

Az Audi A6 Avanthoz hasonló kategóriájú autók prospektusaiban hemzsegnek az olyan kifejezések, mint a család, a lendületes életforma, az aktív pihenés, a sportosság; sőt, ha az autó még négykerékhajtású is, akkor tanácsos még belevenni a felsorolásba az extrém sportok valamelyikét.

Persze a reklámszövegírók biztosan jól tudják, mitől döglik a légy, de az A6-os esetében kár fáradniuk, mert az autó annyira jól sikerült, hogy minden külső segítség nélkül eladja magát - már persze annak, akinek van 14 millió forintja a háromliteres, hathengeres turbódízel, quattro-hajtású kombiváltozatra.

Forrás: Autó-MotorMivel szerkesztőségünk már tesztelte az A6-ost ugyanezzel a hajtáslánccal, helypazarlás lenne most megismételni a 3.0 TDI örömeit, vagy a kifinomult négykerékhajtás és úgy általában az autó dicséretét. Koncentráljunk inkább a kombiváltozat sajátosságaira, mert ez önmagában is megér egy misét.

Itt van mindjárt a forma, amiről sokan határozottan állítják, hogy még harmonikusabb és sportosabb megjelenést ad a modellnek, mint a hagyományos, négyajtós kasztni. Ezen aztán még vitázni is időpazarlás, mert mindenkinek más az ízlése, de az tagadhatatlan, hogy az autó egyáltalán nem vált ormótlanná az "átkombisítástól".

Forrás: Autó-MotorIgaz, az Audi mindig is jó volt ebben, hiszen már a régi 100-as széria ilyenfajta változata is nagyon jó formájú volt, s a "sportkombi" fogalmát akkor ismertük meg, amikor a cég a kilencvenes évek közepén bemutatta az A4 Avantot.

Az Audi akkor egy cseppet sem titkolta, hogy az erősen csapott hátú kombi nem kifejezetten teherszállításra készült, amire sem a raktér formája, sem belső burkolatai nem tették igazán alkalmassá.

Ezzel a kombi egy csapásra megszűnt hónaljszagú haszonjárműnek lenni, Ingolstadtban pedig azóta is százezerszám születnek hasonló formavilágú autók - vagyis az ötlet bevált.

Forrás: Autó-Motor

Így hát az A6 Avant egyáltalán nem kelt majd rossz benyomást, amikor ezzel parkolunk le a golfklub vagy a lovastanya bejáratánál; az éppen megfelelő mértékben, de rendkívül látványosan alkalmazott krómdíszítések, a rafinált ívekből egységes, masszív tömbbé formált kocsitest látványa azonnal egyértelművé teszi, hogy ezzel az autóval nem a hentes hozta meg az étterem konyhájára a mai nyersanyagot.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK