Dubajban nagyon olcsó a benzin, csak 50-60 forint egy liter. Ennek megfelelő az autópark is.



Három Toyota Fortuner és egy V8-as Nissan Armada

 

A városban szinte minden második autó fehér, és nagyjából ugyanennyi a terepjárók aránya is. Rengeteg V8-as benzintemető SUV rója az utakat, ezek nagy része japán, de amerikai kivitelek. Sok V8-as motorú Nissan Armada és Patrol, Infiniti QX56 és FX50, Toyota Tundra és Land Cruiser V8, és Lexus fut, a valamivel szegényebbek a mókás külsejű Toyota FJ Cruiserrel, Toyota Pradóval (a kisebb Land Cruiser), Toyota Fortunerrel (ez a Hilux ötajtós bódéval) vagy RAV4-gyel járnak. Európai autókból sincs hiány, Porsche Cayenne-ből, Range Roverből és BMW X5-ből is Dunát, vagyis tengert lehetne rekeszteni, érdekes módon viszont Mercedesből és Audiból viszonylag kevés van.

Forrás: [origo]

Cayenne-ből a GTS és a Turbo a népszerű


Amerikai terepjáróból is sokat látni, ezek jellemzően Hummerek, GMC-k, Cadillac Escalade-ek, Mercury-k (a Ford -tulajdonú márkának még szalonja is van), vagy Fordok. A személyautók főleg japán gépek, a leggyakoribb modell az amerikai Honda Accord (elég csúnya), a Mazda6, és a Nissan Altima, a kisebbek közül pedig a Nissan Almera, a Mitsubishi Lancer és a Toyota Corolla a gyakori, ezek azonban más lámpákat viselnek, mint Európában.

Forrás: [origo]

Balra nem egy C-Merci, hanem egy Chevrolet áll


Természetesen rengeteg a szupersportkocsi, Ferrariból Enzót, 430 Scuderiát, 612 Scagliettit is láttam, de sok Nissan GT-R, Lamborghini Gallardo (az egyik ízléstelen reklámmatricákkal volt díszítve), és Porsche 911 is előfordul. Luxuslimuzinból sincs hiány, az összes 7-es BMW hosszított kivitelű, a sejkek Rolls-Royce-okkal vagy Maybach-hal járnak.

Forrás: [origo]

Senki sem figyelt a Ford GT mellett álló Mugen Civicre. Én sem


Gyakori az utcákon a főleg vendégmunkás-autóként használt Toyota Yaris, és lépcsős hátú verziója, a Belta is igen elterjedt, a kölcsönzőkben ugyanis ez a legolcsóbb típus. Egy darab Dacia Logant is észrevettem a sugárúton (bár lehet, hogy Renault-emblémás volt), elvétve egy-egy Škoda és Peugeot is előfordul.

Forrás: [origo]

Csak 15 darab létezik a világon az 1104 lóerős, dán Zenvo GT1-ből


A versenypályánál a boksz parkolójában egy Ford GT, egy Zenvo ST1, és egy Cobra keltette a legnagyobb feltűnést, nekem mégis a gyári állapotú, Lancia Delta Intergrale Evoluzione tetszett a legjobban. Itt láttam az új Renault Safrane-t is, ami tulajdonképpen egy Samsung SM7. Lapos, nagy és semmitmondó, nem csoda, hogy Európában nem forgalmazzák.

Forrás: [origo]

Olcsó és gyors a taxi, szinte mind Toyota Camry: unalmas és tágas


A dubaji rendőrautó 5-ös BMW, a taxik közül a legtöbb Toyota Camry. Elvétve előfordul még Nissan Altima, Toyota Previa és Hyundai Sonata is, de messze Camry-ből fut a legtöbb. Öt taxitársaság működik a városban, mindenki pakisztáni sofőröket alkalmaz. Barátságosak, törik az angolt, és szívesen beszélgetnek, közülük az egyik operatőrünknek, Nórának a kezét is megkérte egy tízperces fuvar végén. Vajszínű autókat használnak, a különbség csak a tető színében van. A taxióra egy érintőképernyő, ami egyben navigációs rendszer is. Talán a legolcsóbb közlekedési mód, egy kilométer nagyjából két helyi pénzbe kerül, ez 100 forintnak felel meg, az alapdíj átszámítva 150 forint.