A múlt, a jelen és a jövő népautója a Volkswagennél

Vágólapra másolva!
Valódi népautókat vittek Frankfurtba a wolfsburgiak. A klasszikusok kedvelőinek a Beetle izmosított új generációja, a mában élőknek a Polo alá pozícionált Up!, a jövőről álmodozóknak a látványos Nils miatt érdemes ellátogatniuk a Volkswagen standjára. Az előre beharangozott újdonságokon kívül fél tucat Up!-ra épülő tanulmánnyal, köztük egy meglepetéssel is készültek a németek.
Vágólapra másolva!

Jól sikerült a Bogár második újraélesztése, az egyszerűen csak Beetle-nek hívott új generáció formaterve ütősebb, mint az 1998-as elődé, bár vezetési élményben semmivel sem nyújt többet a műszaki alapjait biztosító hatos Golfnál. Ezen próbálnak változtatni a Beetle R Concepttel, melyet először Frankfurtban mutattak be. Kívül-belül felcicomázták a retróautót, sportosabb lökhárítókat, nagyobb sárvédőket és hátsó légterelőt kapott, húszcolos könnyűfém kerekek kerültek rá, tetejét feketére fényezték.

Forrás: iaa.de

Odabent többek között sportülések és alumínium pedálok várnak a dinamikus vezetőkre. Így messzebb került a klasszikus Bogártól, de közelebb került a Golf és a Scirocco sportváltozatához. A jó ízlés határain belül tuningolt Beetle motorháztetejét nem nyitották fel, és nem is árulták el, pontosan milyen hajtásláncot kap majd, csupán annyival oldották a feszültséget, hogy az említett testvérmodellekhez csatlakozik a kínálatban, tehát várhatóan legalább 260 lóerős lesz.

Forrás: Volkswagen

A városi közlekedés valós problémáira végre kézzelfogható megoldást kínál az Up! szériaváltozata, mely a korábbi hírekkel ellentétben mégsem Lupo néven kerül a szalonokba. A németek még a kis felkiáltójelet is megtartották, emiatt az okmányirodában biztosan lehet majd számítani egy kis szájtépésre, de annyi baj legyen, hiszen az új városi mini minden eddigi próbálkozásnál életképesebbnek tűnik. Nem olyan high-tech, mint a Lupo 3L, ezért elérhetőbb, de nem is olyan végtelenül egyszerű, mint a Fox, így van keresnivalója a piacon.

Forrás: iaa.de

Bár még a tervezés korai fázisában lemondtak a farmotoros építésről, a kis méret maradt, 59 és 74 lóerő közötti háromhengeres motorokat kap, szén-dioxid-kibocsátása pedig 100 g/km alatt marad. Vásárolni is lehet majd vele, a csomagoknak 251 liternyi hely jut az optikailag egybefüggő üvegfelülettel borított, szögletes hátsóban. Már csak egy jó árra lesz szüksége, hogy valóban gazdaságos alternatíva lehessen. A szériaváltozaton kívül még öt tanulmányváltozatot is kiállítottak az Up!-ból.

Forrás: Volkswagen

Terveznek egy 100 lóerős GT Up!-ot háromhengeres turbómotorral és jövőre gyártásba kerül a földgázüzemű Eco Up! is, melybe start-stop rendszer és energia-visszanyerő fék kerül. Lesz teljesen elektromos modell is, a 80 lóerős, 120 km-es hatótávú E-Up!-ot 2013-ra ígérik. A kínálat nem csupán új hajtásláncokkal, hanem praktikusabb, ötajtós karosszériaváltozattal is bővül, melyet most terepes Cross Up!-ként mutattak be. A hamarosan megvásárolható kivitelek mellett bemutatkozott a Riviérára való, ajtók és tető nélküli Azzurra modell, de még ennél is tudott izgalmasabbat mutatni a Volkswagen.

Forrás: iaa.de

A retró hangulat annyira elkapta a tervezőket, hogy a hatvanas évek Bogaraira épülő Buggyt is újraálmodták. Szintén az Up! alapjaira készítették el tető nélküli strandautójukat, melynek belseje teljesen vízálló. Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb is az alap mininél, és annak ellenére, hogy nincs teteje, tanulmányként is biztonságos a beépített bukókeretnek köszönhetően, amely mind a két bent ülőt megvédi, ha valami rosszul sülne el a homokbuckákon való száguldozás közben. Bár hivatalosan nem jelentették be, de van rá esély, hogy Buggy Up! egyszer szintén megvalósul.

Forrás: iaa.de

A távoli jövőben viszont már a Volkswagen szerint sem lesz szükség benzinre vagy gázolajra, sőt sokszemélyes karosszériára sem. A 33 lóerős elektromotorral szerelt Nils tanulmánnyal csupán a vezető közlekedhet, a wolfsburgiak szerint ennél hatékonyabb nem is lehetne egy városi jármű. Nagy előnye könnyű karosszériája, amely alumíniumból készült műanyag ajtókkal. Kerekei, amennyire csak lehet, a sarkokba kerültek, külön állnak a karosszériától, melynek légellenállása is csekély. Ha egyszer megvalósul, biztosan élvezetes városi jármű lesz azok számára, akik rendszerint egyedül ülnek autóba, vagy kényelmetlennek találják a kétkerekűeket.