Olyan autót mutatott be a Volkswagen, amilyet még soha nem gyártott

2019.08.14. 15:33

A T-Roc-ra épülő modell szeptemberben mutatkozik be, és jövő tavasztól lesz kapható.

Mivel a Golf és a Beetle kabró gyártása már megszűnt, egy ideig ez lesz az egyetlen nyitható tetejű autó a márka kínálatábanForrás: Origo

A hagyományos kabriók iránti kereslet folyamatosan csökken, a szabadidő-autók népszerűsége viszont nő. Ez a felismerés adta az ötletet a Volkswagennek ahhoz, hogy legújabb kabrióját ne a Golfból vagy másik hagyományos modelljéből, hanem egy emelt SUV-ból, a T-Roc-ból készítse el.

Csak kétféle motorral, a 115 lóerős egyliteres TSI-vel és a 150 lóerős 1,5 TSI-vel lesz kapható, utóbbihoz DSG automata is kérhetőForrás: Origo

Korábban csak a Nissan és a Range Rover kínált vászontetős szabadidő-autót, de mind a Murano, mint az Evoque kabrió a drága prémium mezőnyben versenyzett, a Volkswagen modellje viszont sokkal olcsóbbnak ígérkezik, az alapmodell várhatóan kevesebb mint 10 millió forintba fog kerülni az egyliteres TSI motorral.

A 9 másodpercig tartó tetőmozgatás akár menet közben is végrehajtható, legfeljebb 30 km/órás sebesség mellettForrás: Origo

A kompakt méretű, megfizethető T-Roc ideális alany volt a kabrióvá alakításhoz, hiszen hátul is megmaradt két tágas ülése, és a 284 literes csomagtartója sem lett túl kicsi. Jóval több történt, mint egy egyszerű tetőeltávolítás: tengelytáv 37, a teljes hossz 34 mm-rel lett nagyobb, és az sem szabad elfelejteni, hogy egy ötajtós karosszériából kellett kétajtóst alkotni, ezért nagyobb első ajtókat és új hátsó sárvédőket is kellett tervezni.

Hátul csak ketten ülhetnek, ők viszont jól elférnekForrás: Volkswagen

Az acéltető hiánya miatt az alvázat, a szélvédőkeretet, az ajtókat, az oldalsó paneleket és kereszttartókat meg kellett erősíteni, ami természetesen megnövelte az autó tömegét, de azt még nem tudjuk, hogy mennyivel. Cserébe a mérnökök szerint a nyitható tetejű T-Roc ugyanúgy 5 csillagos eredményt ér majd el az EuroNCAP töréstesztjén, mint a fix tetős változat.

Egy fekete légterelő került a csomagtérfedélre. A Volkswagen szerint a kabrió T-Roc nem lesz jelentősen hangosabb belül, mint az acéltetős változatForrás: Origo

 

KAPCSOLÓDÓ CIKK