Meg fog lepődni, melyik márka vevői imádják a legjobban az autójukat

2020.07.28. 11:32

A J.D. Power autópiaci elemző szervezet idén is megvizsgálta, mely autómárkák vásárlói a leghűségesebbek.

A tömegpiaci márkák vásárlói és a prémium szegmens ügyfelei körében egyaránt erősödött a márkahűség: erről tanúskodik a J. D. Power frissen közzétett tanulmánya. Az 1968-ban alapított, globális autópiaci elemző szervezet idén másodszor szervezte meg az ügyfélhűséget vizsgáló felmérését.

Az észak-amerikai piacot elemző Automotive Brand Loyalty Study az előző év júniusától a tárgyév májusáig megvalósult, használtautó-beszámítással kombinált újautó-vásárlásokat összegezte, függetlenül a beszámított használt gépkocsi gyártási évétől. Minél nagyobb százalékban választanak ugyanolyan márkájú gépkocsit az ügyfelek, annál előrébb végzett az adott márka a rangsorban.

A luxusmárkák eredményeiForrás: J.D. Power

Mivel a prémium és tömegpiaci márkák esetében eltérő szempontok érvényesülnek a vásárlók körében, a szervezet külön rangsorolta a két piaci szegmenst. A Lexus tavalyi elsőségét megőrizve továbbra is a leghűségesebb ügyfélkörrel büszkélkedhet a luxusmárkák körében, megelőzve a Mercedest és a BMW-t.

A tömegmárkák rangsoraForrás: J.D. Power

A tömegmárkáknál meglepő márka lett a befutó, szoros versenyben, de a Subaru zárt az élen a Toyota és a Honda előtt. Az amerikai piacon kiábrándítóan gyenge, messze a legrosszabb eredményt érte el a Fiat.

(Forrás: Smarter Media)