Szörnyeteggé alakult egy Porsche, mintha a Dakarról érkezett volna

Gemballa Marsien Porsche
Vágólapra másolva!
Felejtse el a Cayenne-t, az igazi terepjáró Porsche a 911-esen alapul, több mint 700 lóerős, és Gemballa Marsiennek hívják.
Vágólapra másolva!
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche

Az elképesztő külsejű terepjáró szupersportkocsi Mark Philipp Gemballa, a Gemballa tuningcég alapítójának, Uwe fiának az ötletéből és vezetésével született meg. A Marsien a legújabb, 992-es kódszámú Porsche 911 Turbo S-en alapul, a nevét pedig onnan kapta, hogy a közel-keleti homokdűnék, ahol a fejlesztését végezték, marsbeli tájra emlékeztették Gemballát.

A szintén Porschék tuningolására szakosodott Ruf Automobil-t kérték fel a 3,8 literes, dupla turbós hathengeres boxer teljesítménynövelésére, a német cég pedig alaposan kitett magáért, hiszen 650 helyett 750 lóerőt, és 800 helyett 930 Nm-t hozott ki a motorból, ami már a mély homokban is elég kell, hogy legyen. Hiába néz ki terepjárónak, a Marsien gyorsabb a legtöbb, aszfaltra épített szupersportkocsinál, ugyanis

0-100 km/h-ra mindössze 2,6 másodperc alatt gyorsul fel, a végsebessége pedig 330 km/h.

Akinek ez sem elég, 830 lóerővel is kérheti a kocsit, de ehhez már a turbók cseréjére, teljesen átírt motorvezérlésre és a duplakuplungos PDK váltó megerősítésére is szükség van. Gemballa szerint a tuningolt motorok továbbra is teljesítik az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normákat.

Felemelték, mint a dakaros autókat

Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche

Természetesen a motoron felül a jármű más részeihez is hozzá kellett nyúlni, hogy a Marsian képes legyen ügyesen mozogni terepen. Összkerékhajtás alapból volt, de bele kellett nyúlni, hogy több erőt (és tartósabban) küldjön előre. A teljes futóművet lecserélték a német KW Automotive által fejlesztettre, amely elöl kettős keresztlengőkaros (hasonlóan az új GT3-ashoz), és

„intelligens, aktív" lengéscsillapítókkal rendelkezik,

amelyek 20 ezredmásodpercenként reagálnak a terep változásaira.

Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche

Mivel acél- helyett légrugók dolgoznak a futóműben, a Marsien hasmagasságát gombnyomásra 120-ról 250 mm-re lehet növelni. Akinek ez sem elég, és tényleg csak terepen akarja használni a Marsient, annak Gemballa kínál komplett Reiger tereprali-futóművet is még nagyobb rugóutakkal, hasmagassággal és versenysportból származó profi lengéscsillapítókkal. Többféle terep üzemmódot is bekapcsolhat a vezető, van murvára, sárra, homokra és hóra optimalizált beállítás is a Porsche gyári, aszfaltos programjai mellett.

Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche

Bár a karosszéria úgy tűnik, mintha az eredeti átalakítása lenne, valójában minden eleme új, és nem alumíniumból, hanem szénszálból készül, ráadásul annál a német cégnél, amelyik a Forma-1-es csapatoknak is állandó karbon-beszállítója.

Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche
Gemballa Marsien Porsche

Körülbelül negyedmilliárd forintnak megfelelő euróba kerül

majd a Marsian, sovány vigasz, hogy ennek a negyedét elengedik, ha valaki felajánlja donornak az új 911 Turbo S-ét. Mivel csak 40 példány gyártását tervezik, a Marsian értéke valószínűleg később sem fog csökkenni, kivéve, ha valaki tetőre rakja, vagy egyéb módon töri össze terepen száguldás közben. Mindenesetre a magas ár nem riasztotta el a vevőket, 10 példányt már elkelt, és további 15-re le is tették már az előleget...