Az M-Sportnál már javában zajlik az új, hibrid hajtású, Rally1-es Pumák fejlesztése a 2022-es WRC -szezonra, az angol csapat nemrég mégis időt szakított arra, hogy teljesítse egy ügyfele különleges kérését, aki egy rali Pandát szeretett volna magának.
Persze a kész versenyautó csak megjelenésében hasonlít az alapokat adó, 45 lóerős Panda 4x4-esre, valójában
a motorja és a hajtása egy R5-ös Ford Fiestából származik,
ami azt jelenti, hogy egy közel 300 lóerős, 450 Nm nyomatékú 1,6-os turbómotor hajtja ötfokozatú szekvenciális váltón keresztül a négy kereket.
Ahhoz, hogy a modern technika beférjen, 36 centivel ki kellett szélesíteni a Panda karosszériáját, és persze a kerékjáratokat is ki kellett tágítani, hogy széles, 18 colos kerekekre lehessen cserélni a Panda virsli 13-asait. Egyedi első és hátsó differenciálműveket terveztek az összkerékhajtás számára, a Panda primitív műszerfalát pedig egy digitális versenykijelzővel helyettesítették. FIA-homológ bukócsövet, hatpontos övekkel szerelt versenyüléseket is beszereltek, a pótkereket pedig a hátsó ülések helyére tették.
„Le vagyok nyűgözve attól, amit el tudtunk érni" – mondta Malcolm Wilson, az M-Sport igazgatója. „Nagyon szerencsés voltam, hogy én magam fejezhettem be az autó finomhangolását, és hogy megízlelhettem a tempóját; nem csak nézni lenyűgöző, de nagyon jó vezetni is. Büszkék vagyunk a végeredményre, ez egy nagyon érdekes projekt volt mérnöki szempontból" – tette hozzá.
A rali Pandával az M-Sport az új, egyedi kéréseket teljesítő autóépítő részlegének, az M-Sport Special Vehicles-nek a megnyitására szerette volna felhívni a figyelmet. Az új részleg számára egy új gyárépületet és egy új, aszfaltos tesztpályát is felépítettek nemrég a Cockermouth melletti főhadiszálláson.