Begurította az öreg Pandát a szervizbe, és alig hitte el, mit kapott vissza

Panda
Vágólapra másolva!
A Ford raliautóit gyártó és fejlesztő M-Sport ezúttal egy öreg olasz kisautót vett kezelésbe. Ami ebből az őrült kísérletből kisült, az minden képzeletet felülmúl.
Vágólapra másolva!
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda

Az M-Sportnál már javában zajlik az új, hibrid hajtású, Rally1-es Pumák fejlesztése a 2022-es WRC -szezonra, az angol csapat nemrég mégis időt szakított arra, hogy teljesítse egy ügyfele különleges kérését, aki egy rali Pandát szeretett volna magának.

Persze a kész versenyautó csak megjelenésében hasonlít az alapokat adó, 45 lóerős Panda 4x4-esre, valójában

a motorja és a hajtása egy R5-ös Ford Fiestából származik,

ami azt jelenti, hogy egy közel 300 lóerős, 450 Nm nyomatékú 1,6-os turbómotor hajtja ötfokozatú szekvenciális váltón keresztül a négy kereket.

Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda

Ahhoz, hogy a modern technika beférjen, 36 centivel ki kellett szélesíteni a Panda karosszériáját, és persze a kerékjáratokat is ki kellett tágítani, hogy széles, 18 colos kerekekre lehessen cserélni a Panda virsli 13-asait. Egyedi első és hátsó differenciálműveket terveztek az összkerékhajtás számára, a Panda primitív műszerfalát pedig egy digitális versenykijelzővel helyettesítették. FIA-homológ bukócsövet, hatpontos övekkel szerelt versenyüléseket is beszereltek, a pótkereket pedig a hátsó ülések helyére tették.

Forrás: M-Sport

„Le vagyok nyűgözve attól, amit el tudtunk érni" – mondta Malcolm Wilson, az M-Sport igazgatója. „Nagyon szerencsés voltam, hogy én magam fejezhettem be az autó finomhangolását, és hogy megízlelhettem a tempóját; nem csak nézni lenyűgöző, de nagyon jó vezetni is. Büszkék vagyunk a végeredményre, ez egy nagyon érdekes projekt volt mérnöki szempontból" – tette hozzá.

Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda
Panda

A rali Pandával az M-Sport az új, egyedi kéréseket teljesítő autóépítő részlegének, az M-Sport Special Vehicles-nek a megnyitására szerette volna felhívni a figyelmet. Az új részleg számára egy új gyárépületet és egy új, aszfaltos tesztpályát is felépítettek nemrég a Cockermouth melletti főhadiszálláson.