A magyar családok körében népszerű modellek közül több is eltűnt a konfigurátorokból: 2022-től csak elektromos hajtással rendelhetőek. Megmutatjuk, mely márkák mely benzines és dízel típusait érinti a jelentős áremelkedést okozó változás, amely a megkérdezett importőrök közül is sokakat meglepett. 

A Peugeot, Citroën és Opel közös modelljeiből több is elérhetetlenné vált a hazai konfigurátorokban hagyományos belső égésű hajtással, 2022-től már csak elektromos változatban rendelhetőek. A három márka a Stellantis fennhatósága alá tartozik, információink szerint nem is lesznek újra elérhetőek a kérdéses modellek.

Olyan, a magyar családok körében is népszerű típusokról van szó, mint például a Citroën Berlingo, amelynek ötszemélyes akciós alapára utoljára 7,371 millió forint volt 1,2-es benzinmotorral. Az e-Berlingo továbbra is rendelhető ugyan, de annak alapára kedvezményesen is már 12,628 millió forint.

A nagycsaládosok állami támogatása miatt különösen népszerű volt a Citroen Berlingo, az Opel Combo Life és a Peugeot Rifter benzin- vagy dízelmotorralForrás: Stellantis

Az elektromos kivitelek hasonló, ötmillió körüli felárat jelentenek minden érintett modell esetében.

Az importőröktől kapott válaszok alapján a belső égésű változatok (Citroën Berlingo és Spacetourer, Peugeot Rifter és Traveller, Opel Combo Life és Zafira Life Club stb.) rendelhetőségét valóban leállították, ennek elsődleges oka, hogy a chiphiány miatt jelentős, még nem teljesített rendelésállomány halmozódott fel.

Mostantól az Opel Combo Life is csak elektromos változatban rendelhetőForrás: Vékey Zoltán

A korábban leadott rendeléseket a Stellantis márkáinál még teljesítik, de a modellek később sem térnek vissza az uniós szén-dioxid-kibocsátási korlátozások miatt.

Érdekesség, hogy a közös gyártásból a Toyota is kivette a részét, a japán márkánál pedig egyelőre a kínálatban maradnak a benzines és dízel Proace Versók, illetve City Versók.

Kevesen gondolták a Citroen Spacetourer 2016-os bemutatásakor, hogy a CO2-kvóták miatt leállítják a dízelek gyártását, és csak elektromosként lesznek elérhetőkForrás: AFP/Fabrice Coffrini

Úgy tudjuk, hogy a Toyota lényegében külön ügyfélnek számít ebben a projektben, így szabadon dönthetett a termelés folytatásáról, más (hibrid) modelljei pedig alacsonyan tartják CO2-flottakibocsátását.

Ugyanakkor a haszonjármű változatok továbbra is elérhetőek maradtak benzinesként, illetve dízelként. Készül ilyen ötüléses, áfás kivitel például az Opel Combóból is (Crew Van), de arra természetesen nem vehető igénybe a nagycsaládosok autóvásárlási támogatása.