A kisautó az új Renault 5 testvérmodellje, és kifejezetten látványosnak ígérkezik, modern műszaki megoldásokkal. Csakhogy az orrában hiába keressük majd a megszokott háromhengeres benzinmotort, ami alighanem az árára is hatással lesz.

Forrás: Nissan

A Micra-utódot kizárólag tisztán elektromos hajtással fogják gyártani, a kisautó a Renault 5 EV-hez hasonlóan a Renault-Nissan Szövetség vadonatúj CMF-BEV "gördeszka" padlólemezére fog épülni. Mindkét kisautó várhatóan 2024-ben mutatkozik majd be, akkora akkumulátorral, hogy akár 400 kilométert is meg fognak tudni tenni egy töltéssel.

Forrás: Nissan

Az új platformjukat 33 százalékkal olcsóbban lehet majd gyártani, mint a jelenleg kapható elektromos Renault Zoé platformját, ráadásul a kisautók 10 százalékkal kevesebbet is fognak fogyasztani a Zoénál. Évi 250 ezer autót gyártana a cégcsoport erre a padlólemezre Nissan, Renault és Alpine márkák révén (utóbbi a Renault 5 sportváltozatát fogja készíteni).

Forrás: Nissan

A francia-japán autógyártó azt is bejelentette, hogy 23 milliárd eurót, azaz 8200 milliárd forintot fognak elektromobilitásra költeni a következő öt évben, aminek köszönhetően 2030-ig 35 új villanyautót mutatnak be.

Forrás: Nissan

A CMF-BEV platform a második azon öt platform közül, amelyet ebben az időszakban használ majd a Renault-Nissan Szövetség, az első a CMF-EV volt, amely a Renault Mégane E-Tech Electric és a Nissan Ariya alapját adja. A többi három padlólemez között van egy kishaszonjárműveknek szánt, egy japán belpiacos Kei-autóknak szánt, és egy olcsó autóknak szánt is, utóbbira épül a Dacia első villanyautója, a tavaly óta kapható Spring.