Főképp optikai terén mutat újat a Volkswagen-konszern MQB-készletéből összelegózott Karoq modellfrissített változata. A Seat Ateca, valamint a VW T-Roc/Tiguan, illetve az Audi Q2/Q3 cseh rokona 2017-ben lépett piacra, és négy év alatt több mint félmilliót adtak el belőle a világ 60 országában, amivel a Skoda-rangsoron belül a harmadik helyet kaparintotta meg az Octavia és a Kamiq után.
Vagyis veri a legolcsóbb Skodát, a Fabiát, és a hétszemélyes nagytestvért, a Kodiaq-ot is,
amelyre kívülről egyre inkább hasonlítani akar. Akármennyire jól pörögtek az eladások, a modellciklus felénél esedékes modellfrissítést nem úszhatta meg a Skoda sem, igaz, a változások számából és jelentőségéből könnyű rájönni, hogy eddig sem volt semmi komoly gond a típussal.
A kizárólag ötülésesként kapható Karoq sosem az exhibicionisták, önmegvalósítók autója volt, hanem inkább a családoké és az időseké, és ez most sem fog változni. Még a ráncfelvarrásában is a visszafogottság dominál: a frissített verziót csak a
laposabb és szélesebb hatszögletű hűtőmaszk,
az új LED fényszórók (melyek alsó éle, és így a nappali fények LED-csíkjai is meg van törve), egy-két krómdekor panel, a hátsó középső S K O D A felirat, valamint az új lökhárítók árulják el kívülről, és persze kapott új felniket is.
Utóbbiak 16, 17, 18, és már 19 colos méretben is léteznek, és kivehető aero-betétekkel csökkentik a légellenállást. Bár kétségkívül jól mutat, így sem valószínű, hogy sokan meg fogják rendelni a legnagyobbat, mert nem csak a rugózási komfortot rontja, hanem a 790 ezer forintos felára is borsos. De a légellenállás már az óriáskerék nélkül is jelentősen, 9 százalékkal javult a frissítés előtti Karoq-hoz képest, amit alsó burkolattal és megnyújtott tetőszpojlerrel ért el a Skoda.
A Karoq sosem akart sem bohócorrú mókamester, sem high-tech csodabogár vagy éppen lemeztelenített, fapados árbajnok lenni. Továbbra is maradt a mindenki számára vállalható arany középút, amire a rafinált, szórt fényben aranyszerűen ragyogó új Főnix-narancsmetál színváltozattal is ráerősít (a másik új szín a grafitszürke).
Az alapértékek pedig maradtak, azaz a kellemes, félmagas vezetési testhelyzet, az elöl-hátul is családi méretek. A
4384 mm hosszú, 1604mm magas, 2638 mm tengelytávolságú
univerzális SUV-ban két felnőtt és akár három gyerek számára is elég lehet a hely, de az elöl-hátul 2-2 felnőtt leosztás is teljesen rendben van: a fej- és a lábtér szellős, az üléspozíció is kényelmes, még a hátsó ülőlapok is megtámasztják a combokat.
Természetesen nem olyan tágas, mint a 31 centivel hosszabb, 9 centivel nagyobb tengelytávolságú Kodiaq, de az emelt üléspozíció, és az összehajtható, előrebillenthető, kivehető hátsó ülések (VarioFlex csomag, 304 ezer forint) és a szintén lehajtható első utasülés (44 ezer forint) miatt egy kompakt kombinál több kényelmet és variációs lehetőséget kínál.
Már alaphelyzetben is 521 literes a csomagtere,
ami a karosszéria hosszához mérten szenzációs érték, de ezt a hátsó ülések lehajtásával meg is lehet háromszorozni, sőt, kivett hátsó ülésekkel már több mint 1,8 köbméterre nő a hasznos tér. Rendelhető elektromos csomagtérajtó-nyitás is (304 ezer forintért), amit természetesen láblendítéssel is el lehet indítani, ha mindkét kezünk tele van.
Na meg ott van az a sok-sok apró, „simply clever" figyelmesség, ami a márka védjegye: esernyő az ajtóban, jégkaparó a tanksapkánál, 230 voltos konnektor, három 12 voltos csatlakozó, hűtő-melegen tartó láda, USB-C, tablettartó és kihajtható asztal a hátsó ülésnél, halászhajókat megszégyenítő hálómennyiség és csúsztatható szatyorfogó kampók a csomagtartóban, zörgésmentes palackelhelyezést biztosító ajtózsebek vezetőoldali szemetessel... Ezek láttán mindig elgondolkodik az ember, hogy efféle filléres apróságokkal a többi autógyártó miért nem akarja megkönnyíteni a vásárlói életét?
Érdekes, hogy a Skoda egy dologban visszaelőzi az anyacégét, a Volkswagent: a Karoq vezetői környezetében szinte minden fontos funkció, így a klíma is fizikai gombokkal, kapcsolókkal vezérelhető, ellentétben például a Golffal, amelyben az érintőképernyős vezérlés és a kapacitív felületek dominálnak. Igaz, pont most jelentette be a Volkswagen, hogy a saját típusaiba is visszahozza őket, valószínűleg megelégelték a vásárlók és a szaksajtó állandó panaszáradatát. Figyelmességre utal a leállítást követő búcsúüzenet is a digitális műszerfalon:
nem felejtett el semmit? Kulcs, telefon, gyerek?
A következő modellfrissítéssel talán már utánunk is hozza a Karoq elfeledett csemeténket és egyéb dolgainkat.
A cikk folytatódik a második oldalon. Kattintson tovább!