Bemutatták a megfizethető Volkswagent, tömegeknek válhat elérhetővé a villanyautózás

vw
Vágólapra másolva!
Az elektromos ID. 2all tanulmány kívül akkora, mint a Polo, belül, mint a Golf, és a két év múlva érkező szériaváltozata alig több mint feleannyiba fog kerülni, mint az ID.3-as.
Vágólapra másolva!
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2

Nagyszabású bemutatón leplezte le a Volkswagen az új ID.2all tanulmányautót, amelynek szériaváltozata

a vállalat egyik legfontosabb modellje lesz az évtizedben.

A két évvel ezelőtti, mérsékelt sikert aratott, doboz formájú ID.2 Life tanulmányautóval szemben ezúttal egy hagyományos ferdehátút mutatott be a legnagyobb európai autógyártó, amely 4,05 méteres hosszával még a mai Polónál is rövidebb, de azt ígérik, hogy a belső méretei az egy kategóriával nagyobb Golfot idézik majd.

Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2

Ez a kisautó lesz az első Volkswagen, ami az MEB villanyautó-platform olcsó járművekhez tervezett Entry változatára épül, ennek köszönhető, hogy a magyar formatervű ID.3-assal ellentétben nem a hátsó, hanem az első kerekei a hajtottak. Ugyanerre a műszaki alapra épül majd a vele nagyjából egyszerre érkező Cupra Urban Rebel és a Škoda készülő elektromos kisautója is, mind a hármat Spanyolországban fogják gyártani.

Csak annyiba fog kerülni, mint hagyományos motorú Golf

A március 15-én este tartott bemutatón nagyon hangsúlyozták, hogy a tervek szerint

25 ezer eurós alapáron fogják majd forgalmazni a 2025-ben érkező szériaváltozatot,

ami a mai árfolyamon nagyjából 10 millió forintot jelent. Ez alig több, mint a fele az ID.3 alapárának, amely jelenleg 19,25 millió forinttól kapható Magyarországon és 44 ezer eurótól Németországban.

Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2

Andreas Mindt, a Volkswagen nemrég kinevezett (Bentley-től visszahívott) dizájnigazgatója a márka új formanyelvét is ezzel a modellel vezeti be a köztudatba, az izgalmas részletmegoldásokat tartalmazó ID. 2all sokkal közelebb áll a hagyományos, ferdehátú kis- és kompakt kocsikhoz, mint az egyterű-jellegű ID.3-as.

Kívül kicsi, belül tágas

Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2

A 4050 mm hosszú tanulmányautó egyébként

24 mm-rel rövidebb, mint egy mai Polo,

viszont a tengelytávja 45 mm-rel hosszabb, ami hihetővé teszi a Volkswagen ígéretét, hogy belül nagyjából akkora teret kínál majd, mint a Golf. Sőt, a 490 literes csomagtartó 110 literrel még felül is múlja a kompakt modellét, és ez a különbség lehajtott ülésekkel is csak 17 literrel csökken.

Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2

A belső tér tervezésénél figyelembe vették az elmúlt évek Volkswageneit érő hangos kritikákat, ezért például visszatért a tekerős hangerőállító, a külön klímapanel és a sok megvilágított fizikai gomb a középkonzolon, és állítólag az anyagminőség is jobb lesz az átlagosnál. Hatalmas a 12,9 colos érintőképernyő, a vezető előtti műszerfal-kijelző 10,9 colos, és nem maradt ki a szélvédőre vetítő, kiterjesztett valósággal működő Head-up kijelző sem.

GTI-szintű a gyorsulás

Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2

Egyelőre csak egyféle hajtásláncot jelentettek be,

a 226 lóerős villanymotorral kifejezetten dinamikus

lesz a kisautó, 0-100 km/h-ra kevesebb mint 7 másodperc alatt gyorsul, ami nagyjából a mai Polo GTI szintje. A végsebesség valószínűleg sokkal több is lehetne, mint a megadott 160 km/h, de a villanyautóknál nem ritka, hogy korlátozással védik az akkumulátort a nagy terheléstől.

Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2
Volkswagen  ID. 2all. ID2

Nem az akkumulátor méretén próbál spórolni a Volkswagen,

a WLTP hatótávot 450 km-re ígérik,

ami 24-gyel több, mint amennyit az 58 kWh-s akkumulátorral szerelt ID.3 Pro tud. Azt is elárulták, hogy a maximálisan 125 kW teljesítményű egyenáramú villámtöltéssel 10-80 százalékosra 20 perc alatt fel lehet majd tölteni az akkumulátort, amiből ki lehet számítani, hogy a teljes energiatároló kapacitás az ID.3-hoz hasonlóan kb. 58 kWh lehet. A pletykák szerint lítium-vasfoszfát típusú akkumulátort kap az ID. 2all, ami lényegesen olcsóbban gyártható, mint az ID.3 lítium-ionosa.