Elárulta a Volkswagen, hogy mi lesz az utolsó benzines autója

Volkswagen T-Roc
Martin Meiners
Vágólapra másolva!
A legnépszerűbb normál crossover kap még egy utódot, de aztán már csak elektromos modellek jönnek majd.
Vágólapra másolva!
A jelenlegi T-Roc már hat éve a piacon van, és még legalább két éve hátravan Forrás: Volkswagen AG/Martin Meiners

A következő Volkswagen T-Roc lesz a német gyártó utolsó belső égésű motorral szerelt típusa, mielőtt 2033-tól, a széria kifutásától elkötelezné magát egy teljesen elektromos kínálat mellett – írta meg a brit Autocar.

A T-Roc második nemzedéke 2026-ban lép piacra,

belső égésű motorjai közösek lesznek az új, Skoda által fejlesztett és csak kombiként érkező Passatéval, az új Tiguanéval, és az addigra komoly ráncfelvarráson áteső nyolcadik generációs Golféval. A vadonatúj Passat Variant 2025-ben érkezik, a Tiguan és a Golf pedig már jövőre megvásárolható lesz.

Cáfolta a Volkswagen, hogy a T-Roc mintájára új elektromos crossovert tervezne a közeljövőben, miután kiderült, hogy védjegybejegyzést nyújtott be a német hatóságoknak az ID.Roc névre. „Az ID.Roc név levédése jövőbiztos lépés. Nincsenek közvetlen terveink egy elektromos T-Rocra, de a jövőben el tudunk képzelni egy ilyen modellt. A jelenlegi, belső égésű motoros T-Roc az egyik legkelendőbb modellünk, ezért nem hagyjuk el ezt a szegmenst" - nyilatkozta a cég szóvivője a magazin megkeresésére. Megerősítette azt is, hogy már elkészültek a 2017-ben bemutatott T-Roc utódjának tervei.

A jelenleg még kapható első generáció jelenleg Európa legkelendőbb SUV-ja,

2021 és 2022 között még a Golfnál is több vásárolója volt, ami részben a chiphiánnyal is magyarázható.

A T-Roc kínálat különlegessége a kabrió karosszériaváltozat Forrás: Volkswagen AG/Martin Meiners

A 2026-ban érkező T-Roc II is a 2013-ban debütált MQB platformon fog alapulni, amelyre már több mint 40 millió autót gyártott a Volkswagen-konszern, és 2030-ig további 40 milliót fog majd. A 2021-ben felfrissített első T-Roc 1,0 literes háromhengeres, valamint 1,5 és 2,0 literes négyhengeres benzin- és dízelmotorokkal választható. Hibrid hajtásláncot nem kínálnak hozzá, de ez 2026-ra jó eséllyel megváltozhat, mivel a Volkswagen azon dolgozik, hogy az elektrifikáció-mentes motorkínálatát a minimumra szűkítse.

Az autógyártó első embere, Thomas Schäfer nemrégiben megerősítette, hogy a szigorú Euro 7-es károsanyag-kibocsátási előírások miatt a cége kész arra, hogy kisautóit – például a Polót – kivonja a kínálatból, mert az új előírásoknak való megfelelés akár 5000 euróval (kb. 2 millió forint) is növelhetné az árukat.