Ikarus 66 veterán busz bemutató

Forrás: Retro Mobil
1/19
1966-tól kerek irányjelzők váltották a csepp alakúakat. Az ablakok felső része eltolható, ez kompromisszum, de nem zörög, és jobban is szigetel, mint a billenőForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/19
Hamarosan kicserélik a hátfal díszléceit. A végszerelést a Volánbusz fóti Központi Járműfenntartó Üzemének munkatársai végeztékForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/19
Nincs külön ajtaja a vezetőfülkének (mint a magyar kivitelen), ezért van baloldalon a kézifék is. A mentőláda korabeli darab, rádiót is beépítettekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/19
Csak a műbőrkárpitozás új, az ülésvázak eredetiek. A csomagokat hálós tartóba lehet tenni, ezt is frissen „fonták”Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/19
Akváriumnak hívják a belső térelválasztó és a szélvédő közötti holtteretForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/19
Könnyen hozzáférhető a Csepel D-614 dízel, szerelésnél speciális szerkezettel fiókszerűen ki lehet húzni a busz farábólForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/19
Kissé puritán, de rendezett a vezető munkahelye, a szervós kormányt nem nehéz tekerni, a beszállásnál kissé útban van a hosszú váltórúdForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/19
Hatalmasak a pedálok, a kuplung melletti kis pöcökkel a távfény működtethetőForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/19
Külön táblával jelölték, ha a járaton nem teljesített szolgálatot kalauzForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/19
Pofonegyszerű a mellső felfüggesztés: merevhíd laprugóval és teleszkópos lengéscsillapítóvalForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/19
Igyekeztek minden részletre odafigyelni, és folyamatosan gyűjtik a buszhoz való apróságokat, kiegészítőketForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/19
Jól látszik a háromrészes pánt (Trilex). A kerékméret 20 colos, a korai farmotorosokon 1960-ig 22 colos méretet használtakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/19
Hosszú időn keresztül vidéki utcakép része volt a faros Ikarus. Ezt a típust a szintén laprugós, de már modern karosszériás és Rába-motoros 266-os váltotta felForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/19
Többféle elrendezéssel volt választható a 66-os, itt mindkét sorban kettős ülések találhatókForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/19
Itt nincs asztalka, s rajta lámpa, mint a távolsági 55-ösönForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/19
Kényelmes, rugózott ülés jár a vezetőnek, alatta a légkürt kapcsolója. A váltó fordított sémája szokatlanForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/19
Hiánytalan a műszerpark, a sebességmérőn túlzás a 120-as jelzés, a végsebesség papíron 61 km/hForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/19
Könnyen tanulhatók a jelzések, a táblákat (a Mogürt és a gyári kivételével) újragyártották. Az alsó panel a kályhás „sirokkó” fűtés kapcsolója, a magyar 66-osokban termálos fűtés voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/19
Keskenyek a levegővel működtetett ajtók, balra egy, jobbra együtt két rész nyílik, egyesével lehet fel-, illetve leszállniForrás: Retro Mobil