Jaguar XJS Convertible veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/18
Az amerikai manufaktúrában kitört tűzvészben odaveszett a gyártás dokumentációja. Állítólag kétezret rendeltek, de csak 893 Hess & Eisenhardt-féle XJS készült elForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/18
A fűthető hátsó szélvédő üvegből van, nagyon korlátozott a kilátásForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/18
Zsúfoltabb már nem is lehetne a motortér, a 60°-os hengerszögű csupa-alu gép volt az első nagy sorozatban gyártott V12-es. Ekkortájt az európai kivitel 295 lóerőt tudottForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/18
303 literes a csomagtér, az akku takaródoboza is megvan valahol. A zsákban a tető takarója lakikForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/18
A 15 colos Starfish alufelniket alapból adták, a drótküllősek drágák és felárasak voltakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/18
Ez a kis platni jóval megemeli az árat, ma egy szép Hess & Eisenhardt féle kabrió 14-19 000 dollárt érForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/18
Masszív az ajtó, csendesen csukódikForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/18
Itt bőven elfér még néhány táska, vagy egy kutyaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/18
Sokak szerint a Jaguar az XJS-sel eldobta sok évtizednyi stílusörökségét, a modellt a hivatalos bemutatón feszélyezett csend fogadta. Amerikás az ovális helyett ikerfényszóróForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/18
Így elegáns – később a Ford-korszak eltűntette a mutatós hátsó lámpákat és a csomagtér fedélbe ágyazott tolatófényeketForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/18
Nagystílű belső valódi faberakásokkal és bőrrel, a kormány itt olasz Momo gyártmányForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/18
Akkoriban ez a fedélzeti számítógép űrtechnikának számított, a rádió nem korhűForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/18
Még a kesztyűtartóba is jutott posztóborítás, a sminkigazításhoz jól jön a tükörForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/18
A sebességmérő km/h-ban is mutat, a 18 kontrollámpa szinte mindenről informálForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/18
Karcsú gáz-, és vaskos fékpedál, alagútszerű a lábtérForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/18
A négy gomb az ablakokat vezérli, a váltókar bal oldalán levő a tetőt, mellette a tempomat kapcsolójaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/18
Nyúlfarknyival rövidebb, viszont szélesebb és laposabb, is mint az XJ12-es szedánForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/18
A második sorozat viseli a legszebb, felül krómozott lökhárítókat. Elektromosan állíthatók és fűthetők visszapillantókForrás: Retro Mobil