Még házimozi is van a bajorok új luxuscirkálójában - BMW i7 bemutató galéria

Forrás: BMW
1/44
Ez már a BMW hatodik elektromos autója, az iX-ből átvett elektromos hajtásrendszer pedig az ötödik generációjánál tartForrás: BMW
Forrás: BMW
2/44
A Pozsony melletti Danubiana Meulensteen Art Múzeumban volt a bemutatóForrás: BMW
Forrás: BMW
3/44
A BMW – ellentétben a Mercedesszel – nem indított külön modellsorozatot a villanyautói számára, az i7 pár apróságtól eltekintve pontosan úgy néz ki, mint a 2023 tavaszán, plug-in hibrid benzines és lágy hibrid dízel hajtással érkező új 7-es (G70)Forrás: BMW
Fotó: Gulyás Péter
4/44
Persze a villanyautón nincsenek kipufogók, vannak viszont kék díszbetétek, és egy BMW i logó a hűtőmaszkonFotó: Gulyás Péter
Forrás: BMW
5/44
A nappali menetfényeket hosszú övvonal köti össze az újszerű hátsó lámpákkal, elegáns átmenetet képezve a karosszéria alsó és felső kialakítása között, optikailag csökkentve a magasságotForrás: BMW
Forrás: BMW
6/44
Mivel az akkumulátort a padlóba kellett tenni, 5 centit nőtt a magasság az előző 7-eshez képest. Hogy így ne legyen aránytalan a forma, rendesen megnyújtották a karosszériát, amelynek a hossza 5,39 méter lett. Ez 13 centivel több, mint a korábbi, hosszított 7-esé. Nem is lesz már rövid változat többéForrás: BMW
Forrás: BMW
7/44
A belső égésű motoros 7-eseken az alsó funkciófényszórók sötétített búrát kapnak, így jobban beolvadnak a karosszériábaForrás: BMW
Fotó: Gulyás Péter
8/44
A hatalmas, krómozott vesék kontúrját LED-es világítással is lehet kérni, ami még nagyobb presztízst jelent majd az autópályák belső sávjában sötétben. A hűtőrács kontúrvilágítása a kristályfényszórókkal látványos üdvözlő és elköszönő fényjátékra képesFotó: Gulyás Péter
Fotó: Gulyás Péter
9/44
Először került le, a lökhárítóba a hátsó rendszám egy 7-esen, amitől teljesen megváltozott a farrész képeFotó: Gulyás Péter
Fotó: Gulyás Péter
10/44
A zászlóshajó külseje kissé megosztóra sikerült. Nem érdemes elsőre ítélni, mert élőben határozottan jobb a kiállása, mint a képekenFotó: Gulyás Péter
Forrás: BMW
11/44
Nagyméretű ajtók könnyítik meg a be- és kiszállást, melyeket felárért villanymotorok nyitnak és csuknak, akárcsak a Rolls-Royce-okon, soft-close mechanikával. Oldalanként hat ultrahangos szenzor méri fel, hogy mennyi a hely az autó mellett, és 10 centit hagyva nyílnak ki az ajtók. Szűk parkolóhelyen természetesen manuálisan is rájuk lehet segíteniForrás: BMW
Forrás: BMW
12/44
Domenoj Dukec, a BMW márka dizájnigazgatója korábban a Citroënnél dolgozott, talán onnan hozta magával a kettéosztott fényszórók ötletét. A felső csík csak a nappali fényt adja, a Mátrix LED-es adaptív főfényszóró alatta helyezkedik elForrás: BMW
Fotó: Gulyás Péter
13/44
Az extraként megrendelhető Iconic Glow fényszórók egyedi, parázshoz hasonló fényhatásokat idéznek elő, a nappali menetfények és a helyzetjelzők szerepét ugyanis LED-ekkel egyenként megvilágított Swarovski kristályok töltik beFotó: Gulyás Péter
Forrás: BMW
14/44
Alapáron jár az adaptív csillapítású légrugózás, amely 120 km/h fölött 10 mm-rel le tudja süllyeszteni, rossz úton pedig 20 mm-rel fel tudja emelni a karosszériát. A négykerék-kormányzás feláras, de a hosszúság miatt ajánlottForrás: BMW
Forrás: BMW
15/44
Felárért 48 voltos aktív futómű (Executive Drive Pro) is rendelhető, elsőként a BMW-nél. A villanymotorokkal feszített stabilizátorok csökkentik az útegyenetlenségek okozta karosszéria-kilengéseket és az oldaldőlést kanyarban, miközben aktív közbeavatkozásokkal képesek állítani a karosszéria magasságátForrás: BMW
Forrás: BMW
16/44
Az i7 xDrive60 idén novemberben érkezik a kereskedésekbe, és valamivel olcsóbb lesz, mint a hasonló hajtásláncú iX xDrive60, ami jelenleg 45,19 millió forintba kerül extrák nélkül. Jövő nyáron érkezik majd a valódi csúcsmodell, a 660 lóerős i7 M70 xDriveForrás: BMW
Forrás: BMW
17/44
Az i7 xDrive60 nevű csúcsváltozatban egy 259 lóerős villanymotor hajtja az első, és egy 312 lóerős villanymotor a hátsó tengelyt, az összteljesítmény 544 lóerő, a maximális nyomaték 744 NmForrás: BMW
Forrás: BMW
18/44
4,9 másodperc alatt gyorsul fel az i7 xDrive60-as 0-100 km/h-ra, a végsebessége 240 km/h, ami jelentősen veri a fő rivális, a Mercedes EQS 580 210 km/h-s értékét. Igaz, a gyorsulásban viszont a gyengébb és nehezebb BMW marad le 0,6 másodperccelForrás: BMW
Forrás: BMW
19/44
Az ötödik generációs villanymotorokhoz már nem használ ritkaföldfémeket a BMW, és a szintén Dingolfingban készülő akkumulátor elektromos celláit is részben megújuló forrásból származó zöld árammal állítják előForrás: BMW
Forrás: BMW
20/44
2,64 tonna az i7 xDrive60 üres tömege, ami 575 kilóval több, mint az Európában nem forgalmazott, benzines 735i alapváltozaté, és 130 kilóval több, mint a dedikáltan elektromos Mercedes EQS 580-éForrás: BMW
Forrás: BMW
21/44
Ha a betáplált út hosszabb, mint a pillanatnyi hatótáv, akkor a navigációs rendszer töltőpontokat is útba ejtForrás: BMW
Forrás: BMW
22/44
Alapfelszerelés a négyzónás automata légkondicionáló a keskeny szellőzőrostélyokkal, amit a középkonzolon és az ajtókárpitokon fűthető könyöktámaszok egészítenek kiForrás: BMW
Fotó: Gulyás Péter
23/44
Az i7 megkapta az iX-ben bevezetett, 8. generációs iDrive fedélzeti rendszert és az ívelt óriásképernyőt, amely egy 12,3 colos műszerfali kijelzőből és egy 14,9 colos fekvő érintőképernyőből áll. Megmaradt a jól kezelhető forgótárcsa is a középkonzolonFotó: Gulyás Péter
Forrás: BMW
24/44
Az i7 technológiai eszköztára nem csupán a jelenleg használt vezetéstámogató rendszerek teljességét adja, de már most rendelkezik a középtávon érkező, 3-as szintű önvezetés műszaki előfeltételeivel is. Ennél a szintnél a vezetőnek már nem is kell a szemét az úton tartania, de a rendszer először csak autópályán lesz használhatóForrás: BMW
Fotó: Gulyás Péter
25/44
Az Interaction Bar is az új 7-es sorozatban ünnepli világpremierjét: a sokféle színben világítani képes díszbetét az utastér hangulatvilágításának része, a mérnökök még integrált vezérlőgombokat is terveztek beleFotó: Gulyás Péter
Forrás: BMW
26/44
A fénycsík a műszerfal teljes szélességét felöleli és még az ajtókárpitokban is folytatódik. Az Interaction Bar vibráló színei a vezetési üzemmódoktól (My Modes) is függnek. Az Expressive mód és a Relax mód az i7-esben debütál, ahogyan az opcióként megrendelhető Theatre mód és Digital Art mód is Forrás: BMW
Fotó: Gulyás Péter
27/44
Már a YouTube-on is böngészhet a vezető és első utasa a központi kijelzőn keresztül, az 5G-kompatibilis mobiltechnológia gyors online kapcsolatot garantál megfelelő hálózat eseténFotó: Gulyás Péter
Fotó: Gulyás Péter
28/44
Az ajtókra kerültek az ülésállítás gombjai, mint a MercedesekenFotó: Gulyás Péter
Fotó: Gulyás Péter
29/44
Megmaradt az iDrive forgótárcsája- szerencséreFotó: Gulyás Péter
Fotó: Gulyás Péter
30/44
A parkolóasszisztenssel felszerelt modellek esetében a tolatássegéd akár 200 méteres távolságig is képes önállóan elvégezni, megismételni a kormányzási feladatait. Amint az autó egy korábban elmentett manőver helyszínére érkezik, a Manőver Asszisztens felajánlja, hogy automatikusan elvégzi a szükséges összes gázadási, fékezési, kormányzási feladatotFotó: Gulyás Péter
Fotó: Gulyás Péter
31/44
Nagyobbak és kényelmesebbek lettek az ülések, felárért masszázsfunkció is kérhető 9 programmalFotó: Gulyás Péter
Forrás: BMW
32/44
Extraként kérhető a kéttónusú bőrkárpitozás, illetve és bőr/kasmírgyapjú kettős kárpitozás is, utóbbi puha és nem izzasztóForrás: BMW
Forrás: BMW
33/44
Az Executive Lounge opció része az első utas ülése mögött kialakítható fekvőfunkció, amely hézagmentes lábtámasszal fokozza az utazás kényelmétForrás: BMW
Forrás: BMW
34/44
A kidolgozás és az anyaghasználat minden képzeletet felülmúlForrás: BMW
Forrás: BMW
35/44
Elképesztő méretű a hátsó lábtér, ami nem csoda, mert a tengelytáv 3,215 m hosszúForrás: BMW
Fotó: Gulyás Péter
36/44
Hátul az ajtók könyöklőibe épített, 5,5 colos táblagépekről vezérelhető az ülés, a szellőzés és a médiarendszerFotó: Gulyás Péter
Forrás: BMW
37/44
Szintén újdonság a tetőkárpitból lenyíló házimozi képernyő, amely a beépített Amazon Fire TV szolgáltatással remek szórakozási lehetőségeket kínál a hátsó utasoknak a 30 hangszórós, térhangzású Bowers & Wilkins audiorendszerrel (még az ülésekben is vannak hangszórók)Forrás: BMW
Fotó: Gulyás Péter
38/44
A tetőből motorosan lehajló moziképernyő 31,3 colos, 8K felbontássalFotó: Gulyás Péter
Forrás: BMW
39/44
Típusjelzés a B-oszlopba préselveForrás: BMW
Forrás: BMW
40/44
Fontos újdonsága volt az elektromos BMW iX SUV-nak az adaptív regeneratív fékrendszer. Ezt is továbbfejlesztették az i7 számára, már a domborzati viszonyokat és a közlekedési lámpákat is figyelembe veszi a visszatöltés/motorfék-hatás erősségének megválasztásakor, ha előre betáplálunk egy utatForrás: BMW
Fotó: Gulyás Péter
41/44
Csak az X7-hez vannak 23 colos felnik, az i7-nél 22 col a maximumFotó: Gulyás Péter
Forrás: BMW
42/44
A padlóba integrált, nettó 101,7 kWh kapacitású akkumulátorral a kombinált használat során 625 km a hivatalos WLTP hatótávolság, ami elmarad a 108 kWh-s akkumulátorral szerelt Mercedes EQS 580 770 km-étőlForrás: BMW
Fotó: Gulyás Péter
43/44
195 kW-os egyenáramú gyorstöltésre képes az autó megfelelően gyors töltőoszlopról, ami azt jelenti, hogy elméletileg 10 perc alatt akár 128 km hatótáv is vételezhető. Váltóáramú oszlopról 11 kW a maximális töltési teljesítmény. A töltőcsatlakozó jobb hátul van, ahol a normál 7-esen az üzemanyag-betöltő nyílásFotó: Gulyás Péter
Fotó: Gulyás Péter
44/44
Ennyi látható a villanymotorból és az inverterből a motorháztető alatt, persze alapból műanyag fedél takarja a gépészetetFotó: Gulyás Péter