Az egykörös tempó terén folytatódott a Ferrari remek szereplése a Bahreini Nagydíj második szabadedzésén, ezúttal az előző két itteni futamot megnyerő Sebastian Vettel bizonyult a leggyorsabbnak, néhány századdal megelőzve csapattársát, Charles Leclerc-t, miközben a többi csapatot, köztük a Mercedest is alaposan leszakították magukról.
A Scuderia érdekes taktikát követett, a szokásoktól eltérően két gumiszettet is elhasználtak fejenként időmérő szimulációra, ami kisebb meglepetést váltott ki a Mercedesnél és a Red Bullnál is, mivel a három élcsapat a hétvégére lényegében egyforma arányban rendelt abroncsokat, a Ferrarinál azonban így kevesebb marad a lágy keverékből a hétvége hátralévő részére.
A másik érdekesség a Ferrari kapcsán, hogy egyik pilótájuk sem tudott tökéletes köröket összerakni: Vettel mindkét mért körében látványosan hibázott, ezért a 3-as szektorban valószínűleg sokkal gyorsabb is tudott volna lenni, itt, és a pálya első harmadában is Leclerc érte el a jobb időt kettejük közül.
A monacói pilótát az edzés végén Alex Albon hátráltatta, míg Vettel korábbi csapattársához, Kimi Räikkönenhez hasonlóan megpördült a 2-es/3-as kanyar között.
A Mercedesek az edzés elején még tartották a lépést a Ferrarikkal, később azonban lemaradtak, bár Toto Wolff csapatfőnök a Sky Sportsnak az edzés után azt mondta, csak „apró előnyben” van az ellenfelük, és úgy vélte, az időmérőn fordulhat a kocka. Akár csapaton belül is, mert ismét a melbourne-i győztes Valtteri Bottas volt a gyorsabb náluk, de Wolff szerint Lewis Hamiltont nem lehet leírni.
Az egykörös tempó terén az edzés meglepetése Nico Hülkenberg volt, aki egyelőre tét nélküli helyzetben, de újabb demoralizáló csapást mért Daniel Ricciardóra. A német pilóta az 5. helyezett lett, ezzel megelőzte mindkét Red Bullt és a nagy rivális Haas pilótáját, Kevin Magnussent is, miközben Ricciardo csak a 15. helyre ért oda.
Technikai problémákkal küzdött az Alfa Romeo, a McLaren és a Racing Point is.
Räikkönen már az edzés elején megpördült az autójával, később a hírek szerint a hűtéssel volt gondjuk, ezért ő és Antonio Giovinazzi is sokáig a bokszban rostokolt, az olasz pilóta végül vissza tudott térni a pályára, de így is csak a vert mezőnybe, a Williamst megelőzve fértek be. Lando Norris autóján a gyújtással, Lance Stroll esetében a padlólemez sérülésével akadt probléma.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első tréninget még napsütésben rendezték, a második során viszont leszáll az este, és ez a hosszú etapok során nagyon fontos lesz, hiszen az időmérőt és a versenyt is sötétben rendezik majd.
Előtte viszont íme az első szabadedzés krónikája.
Az idei szezontól Bereznay Dániel, a Mercedes esport-pilótája mutatja be a világbajnokság helyszíneit, a második epizód természetesen a Bahreini Nagydíj. A forgatás idején még nem tudtuk, hogy nem két, hanem három DRS-zóna lesz a hétvégén, ettől függetlenül ajánljuk figyelmükbe a videót!
Annál is inkább, mert ettől az epizódtól kezdve nyereményjátékot is indítunk, ennek részleteit a videóban és alább láthatják.
Gyermekcsoport látogatott a Mercedes bokszába, és meglepetésként az ötszörös világbajnok Lewis Hamilton is beugrott hozzájuk. Az autogramok mellett a brit pilótának egy kis beszélgetésre is volt ideje.
Lezajlott az F2 idei első időmérőrje, Mick Schumacher a 10. helyet szerezte meg úgy, hogy a 2-es szektorban alaposan elfékezte magát, csapattársa, Sean Gelael a 7. helyezett lett. Az első 10 pilóta gyorsabb volt a tavalyi pole-nál.
Ez, és más részletek is láthatók az első szabadedzés videós összefoglalójában.
A brit csapatok előszeretettel zrikálják egymást a közösségi médiában, viccelődnek vagy kedvesen csipkedik egymást, ebből a Ferrari hagyományosan kimaradt.
Most viszont ők is felültek a vonatra, amikor a Mercedes odaszólt nekik, hogy Sebastian Vettel fényképe helyett véletlenül (a bajuszáról híres) Nigel Mansellt látják a képen. Azt felelték, úgy hallották, hogy az arcszőrzet gyorsítja a pilótákat, ezzel a szakállas Valtteri Bottasra és a borostás Max Verstappenre utaltak.
A levegő 24, a pálya 31 fokos, ez normális hőmérsékletnekfelel meg. Közben megkezdődött a tréning, de senki sem siet kifelé.
Valtteri Bottas éppen Toto Wolff-fal cseveg, Lando Norris is sapkában nézelődik még, George Russell viszont már beült az autójába.
A Ferrarik uralták az első szabadedzést, de a mérések szerint a kanyarokban még mindig lassúak, bár az egyenesben a tempójuk sokkal versenyképesebb volt, mint Melbourne-ben. Nehéz kiigazodni azon, hogy mi folyik az olaszoknál, ezen lamentálnak a Sky Sportsnál is.
A Renault pilótája megtörte a csendet, és az alkonyatban pályára lépett.
Közben az FIA bejelentette, hogy nem büntetik meg Giovinazzit és Hülkenberget sem az első szabadedzésen történt ütközésük miatt, az olasz szerint csak félreértés történt.
A Renault pilótája 1:32.932-vel az élre állt, közben a két Ferrari is pályára lépett, ahogy Räikkönen is, de az Alfa Romeo pilótája rögtön megpördült, a 2-es kanyarban.
A német pilóta 1:30.610-zel átvette a vezetést, jön mögötte Leclerc is, mindketten közepessel vannak kint. Leclerc az első szektorban még nem, de a középsőben abszolút leggyorsabb volt.
A monacói pilóta 0,407 másodperccel gyorsabb volt csapattársánál, de ez inkább annak szól, hogy ő tiszta pályán tudott menni, míg Vettel utolérte Räikkönent a körén.
Magnussen közben azt kérte, hogy csökkentsék a kormányán a LED-ek fényerejét.
A holland pilóta autóján is sárga színű gumik vannak, közben csapattársa, Pierre Gasly feljött a 3. helyre, 0,504 másodpercre van Leclerc-től.
A 2-es szektor végén még 2 tizedmásodperc volt az előnye, a kör végére viszont már 0,92 másodperc hátrányt hozott össze.
Az Ausztrál Nagydíj győztese 1:30.124-et futott közepes gumikkal, ezzel átvette a vezetést Leclerc-től, Hamilton már a 2-es szektornál sem volt versenyben a vezetésért, majd utolérte az egyik Williamst is, így sak a 4. leggyorsabb volt 0,405 másodperces hátránnyal.
Carlos Sainz autójában a Renault-motor hangja nagyon furcsán szól, nem tűnik egészségesnek, de a spanyol pilóta így is a 7. helyezett, ami reális a McLarentől.
Az első szektorban még a leggyorsabb volt, utána összeszedett némi hátrányt, végül 0,15 másodperces lemaradással a 3. helyre ért Leclerc és Vettel közé. Úgy tűnik, kissé küszködik az autójával.
A Racing Point szerelői Pérez jobb első felfüggesztésénél szorgoskodnak, úgy tűnik, mintha delaminálódott volna valamelyik karbon-kompozit alkatrész. A Toro Rossónál is vizsgálják a fékeket, miközben a visszajátszáson látható, ahogy Grosjean alaposan elfékezte magát a Haasszal, kemény gumikon.
Vettel lágy gumikat kapott az autójára, feltehetőleg Leclerc ugyanilyenekkel jön mögötte. Kicsit korán, már az edzés első harmadánál megkezdődhet a köridők ostroma, pedig a pálya állapota körről körre egyre jobb lesz.
A hosszú egyenes utáni balost egy kicsit túlságosan szélesen, de hatalmas tempóval vette, 1:28.942-vel az élre állt lágy gumikkal. Leclerc a pálya elején még gyorsabb volt nála, de aztán 0,141 másodperccel egyelőre lassabbnak bizonyult az egész kör alapján.
A mért körök után egy-egy hűtőkörrel folytatták az útjukat, majd újabb mért köröket kezdtek. Hamilton korábban érdeklődött a mérnökénél, hogy a többiek futnak-e hűtőköröket.
Räikkönen közben kiszállt az autójából és sapkában beszélget, lehete, hogy javítani kell az Alfa Romeót.
Leclerc 0,9 másodperccel lassabb volt Vettel legjobbjánál az újabb próbálkozás alkalmával, de Vettel sem tudott javítani. Úgy tűnik, az alacsonyabb üzemanyagszint ellenére sem lehet javítani az első mért kör után.
Ismét felhívta magára a figyelmet a Red Bull-Honda, ezúttal Gasly diktálta a legnagyobb tempót a mért ponton. Räikkönentől eltekintve a Ferrari-motorok nincsenek sehol.
Hamiltonhoz hasonlóan ő is megjelent piros jelzésű gumikkal, de pont kijött mellé a két Ferrari a bokszból, amikor megkezdte volna a mért körét. Nem tartották fel, de kizökkentették, és talán a gumik sem voltak eléggé melegek, mert a 2-es kanyarban elkezdett csúszkálni, ezért inkább elvette a lábát a pedálról. Hamilton a 2-es szektorban már 0,449 másodperces hátrányba került Vettelhez képest.
A német pilóta feljött az 5. helyre 0,727 másodperces hátránnyal, Hamilton 0,507-re van Vetteltől, Bottas 0,615-re, de ő a második körében érte el az eredményét, így már a gumik nem biztos, hogy megfelelő állapotban voltak.
A Red Bull pilótái egyelőre nem villognak, Verstappen csak a 6. helyezett 0,783 másodpercre Vetteltől, Gasly pedig csak a 11. helyezett 1,7 másodpercre a Ferraritól.
A Sky Sports szerint megsérült az autójának padlólemeze, és a bargeboardok környékét is javítani kell, ezért ő a mai nap legfontosabb szakaszában pont nem tud pályára lépni.
A német pilóta az első két szektorban javított, a másodikban abszolút leggyorsabb volt, de az utolsó kanyarban kicsúszott, azonban így is 1:28.846-ot ért el, ezzel megerősítette a vezetést. Leclerc 0,035 másodpercre megközelítette őt, de továbbra is 2. helyezett.
Jönnek a Mercedesek is.
Mindkét autó bakokra került, és a Sky Sports úgy érteüslt tőlük, hogy valószínűleg már nem tudnak pályára lépni a fennmaradó 36 perc során.A Mercedesek nem tudtak egyelőre javítani az eredményeiken.
Az időmérős villogásnak vége, ellenben hatalmas forgalom alakult ki a pályán, hiszen mindenki próbálja megismerni a körülményeket a versenyre készülve.
A sivatagnak is megvan a maga szépsége (erről már Fernando Alonso is tudna beszélni), de kétségtelen, hogy Bahrein az éjszakában látványosabb inkább.
Hanoiban megkezdődött az F1-es pálya építése néhány nappal az alapkőletétel után.
A tökéletes kör azonban egyik pilótájuknak sem jött ma össze.
Forgalomba került, de kihozták a bokszba, mostantól közepes gumikkal folytatja az útját. Hatalmas porcsíkot húzott maga után a bokszutcában, ezt is fel kell majd gumizniuk, mert ha egy kerékcsere lesz, nagyon fontos lesz majd a tapadás.
A 2-es/3-as kanyar során tört ki az autója hátulja, hasonlóan Räikkönen korábbi esetéhez. Nagy nehezen irányba tudott állni, de ennek az etapnak lehet, hogy annyi, hiszen forgalomba is került.
Kubica hátránya az utolsó helyen 4 másodperc, Russell a 19-en sokkal jobban áll, ő csak 3 mp-re van Vetteltől, viszont a 17. helyezett Stroll csak 2,2-re (a 18. Giovinazzit most hagyjuka műszaki hibájuk miatt). Vagyis, optimista hozzáállással 0,8 másodpercre vannak az utolsó előtti csapattól, de Kubica helyzete tényleg kilátástalannak tűnik.
A 3-as szektorban azt jelentette, hogy gond van a gyújtással az autóján, mérnöke azt kérte, hogy vigye vissza az autót a garázshoz, ez sikerült is.
A csapat korábbi álláspontja ellenére Giovinazzi újra pályára tudott lépni, a középső szektorban egyéni legjobb eredményt is elért, de 1:31-es körével csak megerősíteni tudta a 18. helyét.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak azt mondta, kissé meglepte őket, hogy a Ferrari két gumiszettet is elhasznált időmérő-szimulációra a második szabadedzés során. Ez lehet, hogy hiányozni fog nekik, mert a három élcsapat lényegében ugyanannyi gumit rendelt a hétvégére.
Egy újabb etap ment a kukába a Ferrarinál, legalábbis az egyik köre. Nehéz lesz bogarászni a szabadedzés után.
Egy körön éjszaka is a Ferrari a leggyorsabb Bahreinben, a hosszabb etapok elemzése azonban bizonyára sok érdekességre rávilágít majd. Ezzel holnap reggel jövünk, előtte viszont megköszönjük a figyelmüket, nemsokára bővítjük a cikket összefoglalóval!